۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۵۲۹۱۷
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

وقتی مردم قدردان عدالت علوی نباشند، مصیبت و فلاکت دامنگیر جامعه اسلامی می‌شود

وقتی مردم قدردان عدالت علوی نباشند، مصیبت و فلاکت دامنگیر جامعه اسلامی می‌شود
استاد اخلاق حوزه علمیه قم بر لزوم عبرت گرفتن از وقایع تاریخی تاکید و تصریح کرد که اگر بصیرت و معرفت نباشد چه بسا ممکن است تاریخ مجددا تکرار شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان با اشاره به عدم بصیرت مردم در شناخت امیرالمومنین علی (ع) گفت: «وقتی مردم قدردان حکومت علوی نباشند که جز به عدالت در جامعه و خدمت به مردم و عزت ملت رفتار نمی‌کند، و امامی نورانی و انسانی و قرآنی همچون علی ابن ابی طالب( علیه السلام) را که در همه ی حوزه های ارزشی در قله است و نظیر و همتا ندارد، تنها و غریب و مظلوم بگذارند، آن مصیبت و فلاکت دامنگیر جامعه اسلامی می‌شود که توحیدی ترین مراسم همچون جمعه و جماعت و عیدین و مقدس ترین مراکز همچون مسجد و منبر و محراب که باید خاستگاه نشر تقوا و ادب و اخلاق باشند با سر کار آمدن رهبران جور و پیشوایان ستم پیشه، به ضد خود تبدیل می‌شوند. یعنی از این مراسم و مراکز، نفاق و شرک و دغل و دجل و خیانت به دین و ملت و مملکت شیاع و رواج پیدا می‌کند و ثروت اندوزی و چپاول اموال عمومی، همّ کارگزاران می‌شود و دامن زدن به بی بند و باری و پرده دری و بی حیایی و زیر پا گذاشتن قانون خدا، علنی و آشکارا صورت می‌پذیرد و معروف منکر و منکر معروف می‌شود.

وی افزود: شرایط جامعه در اثر این انحرافات به جایی رسیده بود که مکه و مدینه دو خاستگاه توحید و نزول وحی چنانکه در بیان حکیمانه رهبری معزز انقلاب مورد اشاره قرار گرفته، به مرکز تربیت و پرورش نوازنده ها و خواننده ها و رقاص ها تبدیل شد و وقاحت و بی حیایی بدان جا رسید که در پشت بام کعبه مراسم غنا و نوازندگی و رقاصی اجرا شد.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اهمیت بصیرت و معرفت اظهار داشت: «اگر از بصیرت لازم، به جا و به هنگام برخوردار نباشیم و دستاورد های گرانبهای خون شهیدان و مجاهدت های مردان خدا را از یاد ببریم، چه بسا ممکن است تاریخ تکرار شود و آنجاست که عقوبتی سخت در دنیا و آخرت گریبانگیر ما خواهد شد».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ادامه با اشاره به اهمیت شب قدر اظهار داشت: «طبق آیات قرآن کریم، شب قدر بهتر از هزار ماه است. از سویی هزار ماه معادل با ۸۳سال و ۴ماه است که سقف نرمال ترین عمر انسان های دارای نظم و برنامه است بنابراین اگر کسی توفیق پیدا کند شب قدر را بدرستی دریابد در حقیقت ۸۳سال و ۴ماه در مسیر سعادت پیشرفت کرده است. این همان است که می‌گویند برخی راه صد ساله را یک شبه طی می کنند.»

عضو جامعه مدرسین در ادامه تاکید کرد: «احتمال شب قدر بودن برای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بیشتر از شبهای نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک است پس روزه داران عزیز شرایط زندگی خود را به گونه ای مدیریت کنند تا هرچه بیشتر و بهتر از فرصت آسمانی شب بیست و سوم بهره مند شوند که ارزش یک عمر بلند و مفید و با ارزش را دارد». /924/د102/ق

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
برای تحلیل درست یک پدیده‌ی سیاسی، باید روش و منطق درستی داشت.
0
0