۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۶۵۳۳۷۲
امام جمعه موقت کاشان:

گناه نابود کننده برکات است

گناه نابود کننده برکات است
حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه همانگونه که تقوا سبب نزول برکات الهی است، گناه نیز سبب نابودی برکات می شود، گفت: اسراف و زیاده روی برکت را از زندگی می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهار شنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: اطاعت از خدا برکت است.

وی با بیان اینکه همانگونه که تقوا سبب نزول برکات الهی است، گناه نیز سبب نابودی برکات است، افزود: اسراف و زیاده روی و افراط و تفریط یکی از گناهانی است که برکت را از زندگی می‌گیرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار از اسراف به عنوان یکی از چالش‌های امروز جامعه نام برد و با ابراز تأسف از اسراف در مصرف آب و برق و گاز و انرژی و پوشاک، گفت: استفاده از انواع غذا‌ها در مهمانی ها، مراسم‌ها و جشن‌ها و استفاده از انواع مدل‌های لباس در مراسم‌های مختلف از جمله اسراف‌های رایج در جامعه امروز است.

وی چگونگی گفتار را در سلب برکت و نزول برکت مؤثر دانست و افزود: ناسزا گفتن به برادر مسلمان سبب می‌شود تا خداوند برکت رزق را از انسان بگیرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام سجاد (ع) می‌فرماید، همانگونه که ناسزا سبب نابودی رزق می‌شود، گفتار نیکو نیز رزق و مال را زیاد می‌کند که نشان دهنده آثار منفی و مثبت گفتار است.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین غش در معامله را سبب نابودی رزق دانست و عنوان کرد: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، غش در معامله و فروش جنس معیوب به جای جنس مرغوب به برادر دینی سبب می‌شود تا خداوند برکت را از رزق انسان بگیرد.

وی افزود: کسی که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت اهل بیت (ع) قرار نمی‌گیرد، از این رو برای کسب شفاعت اهل بیت باید شرایط حداقلی را داشت و یکی از شرایط حداقلی احترام به نماز و اقامه آن در اول وقت است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، سبک شمردن نماز سبب بی برکت شدن عمر و از دست دادن دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام اسلامی ترک امر به معروف و نهی از منکر را نیز سبب بی برکتی زندگی دانست و ابراز داشت: روایت است مادامی که مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند خیرات برکات نیز پیوسته نازل می‌شود.

وی افزود: ترک امر به معروف و نهی از منکر و عدم مشارکت در کار خیر در جامعه سبب می‌شود تا برکات از جامعه گرفته شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ثریا باقری
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
استغفرلله ربی و اتوب الیه
خدای مهربان ما را در این ماه مبارک بخشش و بیامرز
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
اشاره ایشان به مقوله اسراف حقیقتا درست است و متاسفانه کشور ما در مقوله اسراف نمره بسیار بدی می گیرد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
همه بایذ بسوی خدا بازگردیم و از فریب شطیان و هوای نفس دور باشیم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
امر به معروف و نهی منکر از فروع دین است و باید در جامعه اسلامی با دقت کامل اجرا شود و نظام اسلامی نیز از آن حمایت کند
0
0