۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۵۶۰۳۰

نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات

نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات
با این همه تأکیدات بر توحید، مشاهده می کنیم که پیروان حضرت مسیح علیه السلام از طریق صحیح توحید بیراهه رفته و به «تثلیث» و سه گانه پرستی روي آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، هرچند حضرت مسیح علیه السلام خود منادي یکتاشناسی و یکتاپرستی بود، چنان که در انجیل یوحنّا آمده است: و حیات جاودانی این است که تو را خداي واحد حقیقی و عیسی مسیح را فرستاده خدا بشناسد و نیز در انجیل مرقس آمده است: اوّل همه احکام این است که بشنو اي اسرائیل! خداوند، خداي ما، خداوند واحد است، و خداوند، خداي خود را به تمامی دل و تمامی جان و تمامی خاطر و تمامی قوت خود محبت نما.

با این همه تأکیدات بر توحید، مشاهده می کنیم که پیروان حضرت مسیح علیه السلام از طریق صحیح توحید بیراهه رفته و به « تثلیث »و سه گانه پرستی روي آورده اند. این انحراف در پیروان ادیان توحیدي ناممکن و بی سابقه نیست، چنان که در «تورات» آمده است: بنی اسرائیل پس از رهایی از ستم هاي فرعون مصر و گام نهادن در صحراي سینا، همین که چند شبی از  فیض حضور پیامبر و منجی خود موسی علیه السلام محروم شدند، به گوساله پرستی گرفتار آمدند و از دایره توحید خارج گشتند. البته انحراف مسیحیان موجبات گوناگون و علل اجتماعی و تاریخی روشنی دارد.

ساختار کتاب

کتاب نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات دارای ساختار مشخص و تقسیم‌بندی منظمی نیست، بلکه بنا به هر شبهه مطرح شده در هرقسمت به جواب‌های آن می‌پردازد. عناوین کلی این کتاب عبارت است از: مسیح از دیدگاه اسلام و مسلمین، پولس، شخصیت دوم در مسیحیت، بررسی آیین مسیحیت، عهدین، اعتقاد به تثلیث، شریعت، اسلام آورندگان مسیحی، دعوت اهل کتاب به اسلام، توجیه آیات متشابهات، بررسی اشکالات نصارا بر اسلام، اثبات نبوت پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله، انواع اعجاز قرآن، قرآن از دیدگاه دانشمندان جهان.

ویژگی‌های اثر

1. در این کتاب به  بررسی و نقد برخی تعالیم امروزی مسیحیت پرداخته شده و جواب گوی نیاز امروزی خوانندگان است.

2. پرداختن به دیدگاه‌های اسلام و قرآن؛

3. مستند و متقن بودن مطالب کتاب با استفاده از کلمات و سخنان انجیل از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

4. پاسخ به شبهات مطرح شده در مسیحیت نسبت به قرآن و پیامبر(ص) از نکات مهم این کتاب است.

5. راه‌کارهای عملی بیان شده در کتاب برای تبلیغ اسلام در مسیحیت و بحث و استدلال برای دعوت آنها به اسلام  برای خوانندگان بسیار مفید است.

جمع‌بندی

دوست‌داران کتاب به خصوص مبلغان می‌توانند از این کتاب در جهت تبلیغ دین مبین اسلام و رد آیین مسائل باطل موجود در مسیحیت کنونی و پاسخ به شبهات مطرح شده درباره اسلام استفاده کامل را ببرند. همچنین باید اشاره کرد که خلاصه گویی و نپرداختن به مطالب جزئی و طولانی نکردن کتاب این کتاب را برای خوانندگان خواندنی‌تر کرده است.

برشی از کتاب

در صفحه 46 کتاب درباره نحوه تولد حضرت عیسی(ع) چنین آمده است:

به اتفاق مسلمانان و نصارا، حضرت عیسی علیه السلام به طور معجزه آسا تولد یافت، او بدون آنکه مردي با حضرت مریم تماسی داشته باشد، به قدرت خداوند و با نفخ روح از جانب او در رحم مادر قرارگرفت و بعد از مدت بسیار اندکی به دنیا آمد. ولی اختلافی که بین مسلمانان و مسیحیان است، در کیفیت نفخ روح به حضرت مریم است. مسلمانان به تبع آیات قرآن معتقدند که خداوند به جهت جلالت قدر و شأن حضرت عیسی علیه السلام، روح او را همانند حضرت آدم علیه السلام با فعلیت و کمال خاص به جسد او در رحم حضرت مریم دمیده است، و این جنبه تشرفی دارد، قرآن کریم در این باره می فرماید: «وَنَفَخْنا فِیها مِنْ رُوحِنا»؛ ما از روح خود در او (مریم) دمیدیم. مقصود از « روحنا » همان روحی است که خداوند متعال خود با کمال خاص و فعلیت آن به جسد او و به واسطه جبرئیل دمیده است و ممکن است همچنین مقصود از «روحنا» همان قدسیت و معنویتی باشد که از جانب خدا به جسد حضرت مسیح علیه السلام دمیده شده باشد.

انتشارات مسجد مقدس جمکران کتاب نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات نوشته علی اصغر رضوانی را در قطع رقعی و 326 صفحه به چاپ رسانده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات مسجد مقدس جمکران به آدرس: قم، خیابان شهید فاطمی، کوچه 28، پلاک 6 مراجعه کنند./826/ن602/ق

 

م/نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات

ارسال نظرات