۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۵۸۷۵۴
تولیت مدرسه علمیه مروی:

مفسدان اقتصادی وقیحانه بیت المال را ملک شخصی خود می دانند

مفسدان اقتصادی وقیحانه بیت المال را ملک شخصی خود می دانند
آیت الله تحریری با بیان اینکه مفسدان اقتصادی وقیحانه بیت المال را حق شخصی خود می دانند، گفت: غارت‌گران بیت المال بخیل‌ترین افراد نسبت به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز ظهر در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: سخاوت از ویژگی های مهم شیعیان به شمار می رود.

وی مرتبه نخست سخاوت را پرداخت حق الله یعنی وجوهات شرعی بیان کرد و ادامه داد: مرتبه دیگر سخاوت آن است که انسان اموال خود را در مسیر حرام و معصیت مصرف نکند.

آیت الله تحریری با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص) عنوان کرد: حضرت فرمودند: کسی که اموال خود را در معصیت خداوند مصرف می کند بخیل ترین مردمان است؛ امروز کسانی که اموال خودشان را در مسیر انحراف جامعه مصرف می کنند تا از این طریق جوانان را به فحشا بکشانند بخیل ترین افراد هستند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: این افراد خود را در زندان دوزخ حبس می کنند، آنان نه می خواهند خودشان و نه دیگری در آسایش باشد و همواره خیال می کنند در آسایش قرار دارند در حالی که قرآن کریم می فرماید: کسانی که در فسق و فجور هستند در سجیل قرار دارند.

آیت الله تحریری به مرتبه سوم اشاره و بیان داشت: ملاک سوم انسان سخی آن است که این مال بخشیده شده از اموال شخصی باشد، برخی نسبت به اموال دیگران سخی و نسبت به مال خود بخیل هستند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: برای مثال برخی با دست درازی به بیت المال نسبت به دوستان و آشنایان سخاوتمند می شوند اما از دادن بیت المال به صاحبان اصلی آن بخل می ورزند؛ متاسفانه امروز از این دسته سخی‌های بخیل در کشور کم نیست.

وی افزود: این افراد نه تنها در زندان هستند بلکه در زندان نیز افکنده می شوند و می توان پرونده های حجیم آنان را در دستگاه های قضایی مشاهده کرد؛ این افراد در تار مار کردن بیت المال بی باک بوده و وقیحانه بیت المال را ملک شخصی خودشان تلقی می کنند.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه بعضی افراد با رسیدن به پست و مقام مست قدرت می شوند، اظهار داشت: این افراد از هر ترفندی برای حفظ پست و قدرت خودشان استفاده می کنند غافل از اینکه خدا در کمین گاه است.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که پاکدستی را به نهایت اعلی رساندند نسبت به بیت المال بخیل بوده و تنها از اموال خودشان بذل و بخشش می کنند این افراد سخاوتمندان واقعی هستند؛ مؤمن سخای در حق دارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
دقیقاً
0
0