۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۵۸۷۷۱
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

معرفت الهی از مسیر ائمه اطهار می‌گذرد

معرفت الهی از مسیر ائمه اطهار می‌گذرد
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه معرفت یکی از وظایف محوله به انسان‌ها است، گفت: در عمر کوتاه دنیوی باید فرصت دستیابی به معرفت را به دست آوریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در سلسله جلسات اخلاق پخش شده از شبکه استانی اظهار داشت: نماز جمعه بنابر فتاوای اکثر فقها واجب تأخیری است و نمازگزار میان خواندن نماز ظهر یا جمعه مخیر خواهد بود که اگر نماز ظهر را بخواند دیگر حق ادای نماز جمعه را ندارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه نماز جمعه باید به صورت جماعت خوانده شود، خاطرنشان کرد: اقامه نماز با حضور امام جماعت و حداقل ۴ نمازگزار صورت می‌گیرد ضمن اینکه در هر شهر حداقل فاصله برای اقامه نماز جمعه در دو نقطه مختلف، باید یک فرسخ باشد تا نماز جمعه در چندین نقطه اقامه شود.

امام جمعه اهواز ادامه داد: سکوت نمازگزار در هنگام ادای خطبه‌ها ضروری است ضمن اینکه همه شرایط نماز جماعت بر نماز جمعه صدق می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه معرفت یکی از وظایف محوله به همه انسان‌ها است، اضافه کرد: در عمر کوتاه دنیوی باید فرصت دستیابی به معرفت را به دست آوریم؛ در عین حال شناخت صاحب معرفت سبب می‌شود تا محبت در درون انسان‌ها نهادینه گردد.

وی با بیان اینکه معرفت الهی از مسیر ائمه اطهار می‌گذرد، گفت: حقیقت عبودیت آن است که خداوند هر فرمانی را صادر کند، بنده اجرا کند؛ چرا که اطاعت از دستور‌های الهی یکی از فرامین عبودیت است./۹۴۵۶/پ310/ب1
ارسال نظرات