۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۵۹۷۴۹
استاد حوزه علمیه خراسان:

مقابله جبهه حق با امواج تحریف، مقدمه شکست دشمن در جنگ اراده‌ها است

مقابله جبهه حق با امواج تحریف، مقدمه شکست دشمن در جنگ اراده‌ها است
حجت‌الاسلام مکرمی گفت: تحریف در جریان جنگ اراده‌ها قرار دارد و چنانچه جبهه حق بر امواج تحریف حقایق و وقایع فائق آید، شکست دشمن در جنگ اراده‌ها قطعی است.

حجت‌الاسلام مهدی مکرمی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید قربان، اظهار کرد: بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی علاوه بر متن و فرا متن آن، فرازهای برجسته‌ای دارد که در حوزه تبیین سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید بدان پرداخته شود.

وی با اشاره به سخنان معظم له پیرامون جریان تحریف، افزود: یکی از مهم‌ترین نکات بیان شده در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان کلیدواژه تحریف بود که کلیدی‌ترین فراز از بیانات رهبر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام مکرمی ادامه داد: در بین فرازهای مختلف سخنان امام خامنه‌ای شاید بتوان مهم‌ترین یا یکی از مهم‌ترین فرازها را فراز زیر برشمرد، آن‌جا که می‌فرمایند: «به موازات تحریم -این را درست توجّه کنید- یک جریان تحریف هم هست؛ در کنارش یک جریان تحریف هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیات؛ چه واقعیات کشور ما، چه واقعیات مرتبط با کشور ما؛ این هم یکی از کارهایی است که آن‌ها انجام می‌دهند.»

وی اظهار کرد: تحریف یک عملیات تاکتیکی و البته پرکاربرد و ترفندی همیشگی است که در جبهه شیطان به کار رفته و می‌رود. منتهی باید آن در جورچین جنگ روایت‌ها و چه بسا در جنگ اراده‌ها دید و این همان چیزی است که حضرت آقا هم در همین سخنرانی به آن اشاره می‌کنند.

حجت‌الاسلام مکرمی خاطرنشان کرد: ایشان، تحریف را در جریان جنگ اراده‌ها می‌بینند و بر این باورند که چنانچه جبهه حق بر امواج تحریف حقایق و وقایع فائق آید، شکست دشمن در جنگ اراده‌ها قطعی است.

وی با بیان اینکه جنگ اراده‌ها، جنگی فراگیر در همه عرصه‌ها است، افزود: تعبیر جنگ اراده‌ها مدت‌هاست که در ادبیات سیاسی به کار رفته است و رهبر حکیم انقلاب اسلامی هم این تعبیر را برای اولین بار در سال 1386 به کاربردند، آنجا که فرمودند: «در دنیا یک جنگ عظیم و یک چالش بزرگ برپاست؛ جنگ توپ و تفنگ نیست، اما جنگ اراده‌ها و عزم‌ها و سیاست‌ها و تدبیرهاست.»

حجت‌الاسلام مکرمی ادامه داد: در توضیح جنگ اراده‌ها باید گفت منشأ اراده توجه به نقطه مطلوب و محبوب است؛ زیرا وقتی انسانی به یک شیئی توجه می‌کند و آن را مطلوب خود می‌یابد به سمت و سوی آن جهت‌گیری می‌کند و به حرکت درمی‌آید و به همین منوال انسان مؤمن وقتی به خدا توجه می‌کند، جهت‌گیری‌اش به همان سمت می‌شود و به‌سوی خدا و رضایت خدا حرکت می‌کند. جامعه ایمانی نیز همین‌گونه است.

وی افزود: در اینجا شیطان تاب تحمل از دست داده و برای مقابله با این اراده انسان مؤمن یا جامعه مؤمنان دست به کار می‌شود تا با توجه آن فرد و جامعه را از آن هدف محبوب باز دارد و جلوی حرکت ایشان را بگیرد و یا برای آن هدف و نقطه محبوب، جایگزین دلخواه خود را ارائه کند و «جنگ اراده‌ها» از همین‌جا آغاز می‌شود؛ اما باید توجه داشت که این جنگ در یک عرصه نیست، شیطان در همه عرصه‌ها وارد می‌شود تا اراده خود را بر اراده اهل جبهه حق تحمیل کند.

حجت‌الاسلام مکرمی تصریح کرد: امام خامنه‌ای در این زمینه فرمودند: «در عرصه‌های گوناگون، جهت درگیری‌ها، غالباً جنگ اراده‌هاست. هر طرفی که اراده‌اش زودتر ضعیف شود، شکست خواهد خورد.» که این فرمایش باید در عرصه مقابله با جریان تحریف نصب العین همه فعالان و دلسوزان قرار گیرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات