۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۶۲۸۷۷
استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی:

جامعه روحانیت به سادگی از تعارضات سند ۲۰۳۰ نخواهد گذشت

جامعه روحانیت به سادگی از تعارضات سند ۲۰۳۰ نخواهد گذشت
آذربایجان غربی - سند ۲۰۳۰ در بسیاری از موارد با قوانین اسلام همخوانی ندارد و جامعه روحانیت به هیچ وجه ساده از کنار این تعارض‌ها نخواهد گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین جباری استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه سند 2030 شاید در نگاه اول خوب به نظر آید، اظهار داشت: در کنار اهدافی همچون، تامین آب آشامیدنی برای همه، محترم شمردن تنوع فرهنگی،حمایت از اقشار آسیب پذیر، بهبود محیط زیست برای سند 2030، هدف ایجاد عدالت و نظم جهانی هم به چشم می خورد.

وی ادامه داد: ایجاد عدالت و نظم جهانی با رویکرد دینی و با اجرای دین اسلام ممکن است، در صورتی که در ۲۰۳۰ اثری از دین و روش دینی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری تاکید کرد: ایجاد عدالت جهانی توسط فرد معصوم ممکن است زیرا به منبع وحی متصل بوده و خطا و اشتباه ندارد. ام در سند ۲۰۳۰ این کار به دولتها و ملتها و سازمان های غیر معصوم و خطاکار و مجرم واگذار شده است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه نیازهای معنوی و روحی بشر  تاثیر بسیاری در سرنوشت و سلامت زندگی او دارد، تصریح کرد: این نیاز در سند ۲۰۳۰ مغفول مانده است و نقش اخلاق الهی و حیا و ویژگی های روحی و فطری انسان ها در اهداف و سند ۲۰۳۰ در نظر گرفته نشده است.

وی در پایان با اشاره به آیه (يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ) خاطرنشان کرد: یکی از شیوه های سازمان های غربی و یهودی این است که مفاهیم حق مانند مانند مفهوم حقوق بشر و آزادی را بکار می برند تا استفاده باطل از آنها نمایند. یعنی هدف باطل خود ر در لباسی از حق قرار داده تا مردم فریب خورده و آنها به اهداف باطل خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری در پایان تاکید کرد: سند 2030 در بسیاری از موارد با قوانین اسلام همخوانی ندارد و جامعه روحانیت به هیچ وجه ساده از کنار این تعارض ها نخواهد گذشت./1500//310/خ

ارسال نظرات