۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۶۳۵۹۰
مفتی عمان:

دست دراز کردن به سوی دشمن غاصب خیانت به خدا و امت اسلامی است

دست دراز کردن به سوی دشمن غاصب خیانت به خدا و امت اسلامی است
مفتی اعظم عمان در واکنش به توافق امارات و اسرائیل اعلام کرد: دست دراز کردن به سوی دشمن غاصب صهیونیستی در هر شرایطی، خیانت به خداوند و پیامبر اسلام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ احمد بن حمد الخلیلی در کنفرانس "أمناء المنبر" (معتمدین تریبون) اظهارداشت: مسجد الاقصی مساله هر عرب و مسلمان است و مصالحه (معامله) بر سر این مکان مقدس جایز نیست.

وی افزود: می‌گویم که مسؤولیت این امانت متوجه کل مسلمانان است و در هر شرایطی دست کشیدن از این دشمن غاصب (رژیم صهیونیستی)، خیانت به خدای متعال، پیامبر(ص) و کتاب او، امت اسلامی و این مقدسات مسلمانان است.

مفتی عمان همچنین پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، نسبت به مصالحه بر سر مسجدالاقصی هشدار داد و گفت: آزادسازی و آزاد شدن مسجد الاقصی از هر آنچه آن را اشغال کند، وظیفه و واجب مقدس برای همه امت اسلامی و دینی بر گردن آن‌ها است.

وی شنبه (25 مردادماه1399) نیز در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد که اگر شرایط اجازه ندهد که مسلمانان الاقصی را آزاد کنند، به هیچ وجه اجازه ندارند بر سر آن مصالحه کنند، بلکه باید این موضوع را به سرنوشت الهی واگذار کنند تا خداوند فردی که افتخار انجام این کار را به او می‌دهد، به این وظیفه عمل کند.

الخلیلی گفت: از زمانی که اسرار مسجد الاقصی و همه سرزمین مقدس بر حضرت محمد (ص) آشکار شد، این مکان و کل سرزمین مقدس یک نقطه عطف برجسته اسلامی است که مسلمانان باید با تمام قدرت آن را حفظ کنند و از آن منحرف نشوند و آن را از دست متجاوزان حفظ نمایند./998/د102/ق

ارسال نظرات