۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۶۵۲۸۴
حجت الاسلام رهدار هشدار داد؛

بورس ابزار ایجاد نارضایتی عمومی

بورس ابزار ایجاد نارضایتی عمومی
رییس مؤسسه فتوح اندیشه به تبعات سیاسی ورود طلاب به بورس اشاره کرد و گفت: از بین رفتن سرمایه در بورس، در ناراضی سازی طلاب از نظام و تغییر نگرش سیاسی آن ها موثر است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد رهدار رییس مؤسسه فتوح اندیشه در نشست «ورود طلاب به بورس آسیب‌ها؛ چالش‌ها و فرصت‌ ها» که در سالن جلسات علامه طباطبایی(ره) مرکز خدمات حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: دنیایی که به طلاب معرفی می شود، کمترین ارتباط منطقی را با دین دارد؛ دنیای دین مانند مزرعه ای است که در آن با کار و تلاش می توان به نتیجه رسید.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه گفت: اسلام یک دین جهانی است و باید کنش مسلمان نیز در مقیاس جهانی صورت بگیرد؛ اما متأسفانه نگاه مسلمانان در حد شهرهای خودشان محدود شده است.

وی ابراز داشت: کنش گری در زندگی جهانی نیازمند زندگی میلیاردی است؛ البته در این فضا، داشتن میلیاردها پول نیز به معنای پولدار بودن نیست؛ رسالت های دین کوتوله شده و معلوم است که در میدان رسالت های کوتوله پول زیادی فساد می آورد.

حجت الاسلام رهدار با اشاره به اینکه زندگی اقتصادی بزرگانی مانند حضرت خدیجه(س) و سلمانی فارسی تئوریزه نشده است، گفت: 80 درصد علما از ثروتمندان زمان خودشان بودند؛ زهد شیخ انصاری را به تصویر کشیدیم اما تجارت ملا علی کنی را ندیده ایم؛ محمد بن ابی عمیر از بزرگترین تجار بغداد در زمان خودش بوده است.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه عنوان کرد: دنیایی که در ادبیات دینی به ما آموزش داده می شود، ربطی به دین ندارد و بیشتر شبیه القائات صوفیانه است؛ متأسفانه روشنفکران عالم اسلام هرچه بیشتر درس می خوانند، توان خود را برای اداره عالم بیش تر از دست می دهند.

وی با بیان اینکه بیش از دو برابر نقدینگی لازم برای تکمیل پژوه های عمرانی توسط مردم در بانک ها سرمایه گذاری شده است، عنوان کرد: اگر این پول توسط مردم به یکدیگر قرض داده می شد، هیچ مشکلی خردی در کشور باقی نمی ماند.

حجت الاسلام رهدار تب و تاب ورود طلاب به بورس را فرصت خوبی برای ارزیابی سبک زندگی آن‌ها دانست و افزود: فرهنگ سازی و تئوریزه کردن مفاهیمی مانند برکت و قرض الحسنه بسیار دشوار شده است.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه به تبعات سیاسی و امنیتی ورود طلاب به بورس اشاره کرد و افزود: از بین رفتن سرمایه در بورس، در ناراضی سازی طلاب از نظام و تغییر نگرش سیاسی آن ها موثر است./1350/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
گاهی شنیده ایم برخی از دانشمندان غربی خود معترف شدند که بنیان علم اقتصاد غربی فرو ریخته است . و گفتنه اند چیزی به نام علم اقتصاد نداریم . بلکه مکتب و مذاهب اقتصادی مطرح است.
0
0