۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۶۵۴۴۱
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد؛

کتاب «پراکندگی جغرافیایی رجال شیعه در ایران تاپایان قرن ۶ برپایه منابع رجالی»

کتاب «پراکندگی جغرافیایی رجال شیعه در ایران تاپایان قرن ۶ برپایه منابع رجالی»
کتاب «پراکندگی جغرافیایی رجال شیعه در ایران تا پایان قرن ششم بر پایه منابع رجالی» به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «پراکندگی جغرافیایی رجال شیعه در ایران تا پایان قرن ششم بر پایه منابع رجالی» حاصل پژوهش علی اکبر امامی حجتی به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) به تازگی منتشر شده است.

این کتاب با مبنای تاریخی و بهره جستن از علوم جغرافیا و رجال، به نشان دادن وضعیت شیعیان در محدوده آثار رجالی و کمک به اطلاع رسانی درست به آمار تمدنی و مذهبی پرداخته است.

در این کتاب آمده است: تاریخ پر فراز و فرود مذهب تشیع، شاهد حضور بزرگ‌مردانی در عرصه علم و فقاهت بوده است که در مناطق مختلفی از سرزمین‌های اسلامی ظهور کرده‌اند؛ از درون کتب رجالی و تراجم، اطلاعاتی چند درباره این شخصیت‌ها می‌توان استخراج نمود که با طبقه‌بندی و تحلیل داده‌ها به تفکیک مناطق شیعه نشین می‌توان آماری کاربردی و سودمند در جهت آشنایی با چگونگی گسترش، پراکندگی و نوزایی‌هایی تاریخی این مذهب ارائه داد.

این نوشتار با مبنای تاریخی و بهره جستن از علوم جغرافیا و رجال، ضمن نشان دادن وضعیت شیعیان در محدوده آثار رجالی، کمک به اطلاع رسانی درست به آمار تمدنی و مذهبی است./822/د102/ق

ارسال نظرات