۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۶۵۴۶۶

جوادی کجایی؟ پیاده‌روی اربعین به روایت یک طنزچی

جوادی کجایی؟ پیاده‌روی اربعین به روایت یک طنزچی
انتشارات شهید احمد کاظمی به مناسبت ایام اربعین کتاب “جوادی کجایی؟: پیاده‌روی اربعین به روایت یک طنزچی” به قلم حسین فاطمه تقی زاده، را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات شهید احمد کاظمی به مناسبت ایام اربعین کتاب “جوادی کجایی؟: پیاده‌روی اربعین به روایت یک طنزچی” به قلم حسین فاطمه تقی زاده، را روانه بازار نشر کرده است.

جوادی کجایی؟ روایتی از پیاده‌روی اربعین است اما روایتی متفاوت با تمام آن چیزی که تا به حال خوانده‌اید. این روایت، روایت یک طنزنویس از پیاده‌روی اربعین است.

فاطمه تقی‌زاده این روایت را با زبانی به ظاهر کهن ولی با کلمات طنز و استفاده از علایمی مثل هشتک و اصطلاحات فضای مجازی نوشته است. در انتهای کتاب هم چندین عکس از عکس‌هایی که نویسنده در اینستاگرامش منتشر کرده را می‌بینید.

نویسنده در مقدمه کتاب، آغاز سفر خود را چنین به رشته تحریر درآورده است:

#مقدمه_طور

اربعین سال هزار و چهارصد و سی و هفت قمری بود که ما را سفری عارض گشت به کشور دوست و برادر عراق، که سخت مشغول پذیرایی از جماعتی داعشی نام بودی و توفیق پذیرایی از ما را نداشتی چونانکه شأن و مقام همایونیمان را لایق است.

البته ما نیز نامردی نکرده، در انتهای سفر این اهمال‌کاری را به روی مبارکشان آوردیم و به #رییس محترم ادارهی ساماندهی به امور مربوط به پیاده‌روی اربعینشان عرض کردیم که: «حاجی دو دیقه اومدیم خودتونو ببینیم؛ همش تو آشپزخونه بودین...!»

متأسفانه نامبرده به دلیل عدم تسلط کافی بر زبان فارسی به معنی جمله سراسر طعنه‌ی ما پی نبرد و لبخندی ملیح تحویلمان داد و «شکرا جزیلا» ی فرموده؛ همچون #میگ_میگ از برمان گریخت...!

برشی از کتاب

نگارنده در صفحه 55 از کتاب در خاطراتی از سفر اربعین خود چنین می آورد:

#خسته نباشی_دلاور_خداقوت_پهلوون

در ایران، به هر شیرپاک خورده‌ای که می‌گفتیم: «بزرگوارا ما عازم کربلاییم، التماس کنید دعایتان فرماییم!»

برایمان ادای پلیس راهور کشور را درآورده، ترافیک جمعیت در بین‌الحرمین را خاطرنشان می‌کردند و اینکه عمراً اگر پایمان به حرمین شرفین #کربلا برسد و اگر برسد، قلم شدنش زیر دست و پا قطعیست!

گرخیده از این بیم و انذارها، به کربلا اندر شدیم. سیل جمعیت خارج از حد تصور بود، لیک #الطاف خفیه الهی خارج‌تر بود و سروته‌مان را که می‌زدند بین‌الحرمین بودیم.

شب اول پس از آنکه به خاطر عمل شنیع و خارج از عرف پرتقال خوری در صف نماز جماعت حرم #حضرت_عباس توسط بانوی شمالی تأدیب شدیم و ناچار جهت جبران این گناه کبیره #پیوند_کوالانسی_طور به هم چسبیدیم تا بانو نیز توی صف جا شوند؛ و پس از آنکه یک دور بین‌الحرمین گردی کردیم؛

ویژگی کتاب

سفرنامه‌ای که اتفاقات طنز و شیرینی با خود در مسیر پیاده‌روی به همراه دارد و برای راوی اتفاق افتاده است. طراحی جدید و خلاقانه در قالبی مشابه پست‌های اینستاگرام این سفرنامه را متفاوت کرده است.

مؤسسه انتشارات شهید احمد کاظمی به مناسبت ایام اربعین کتاب “جوادی کجایی؟: پیاده‌روی اربعین به روایت یک طنزچی” به قلم حسین فاطمه تقی زاده، را در 104 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 9000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به آدرس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه 131 مراجعه و یا با شماره تلفن: 37840844-025 تماس حاصل کننند./826/ن603/ق

ارسال نظرات