۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۶۹۴۸۶
میراث مادری(۹)؛

رابطه بدحجابی و سلب آرامش جامعه

رابطه بدحجابی و سلب آرامش جامعه
حجت الاسلام بستان گفت: بی‌حجابی یک درد است؛ جامعه مثل مریضی است که اکون درحال درد کشیدن است و باید علاوه تسکین سریع درد فعلی، به فکر چاره‌ای بلند مدت هم باشیم.

حجت الاسلام حسین بستان (نجفی)، عضو گروه اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به تأثیراتی که بی‌حجابی در سطح شهر می‌گذارد گفت: بی‌حجاب صدمات جدی را به جامعه وارد می‌کند و مفاسد زیادی به دنبال دارد ولی یکی از مهم‌ترین پیامدهای بی‌حجابی که به صورت مستقیم تأثیر می‌گذارد، سلب آرامش است.

وی در توضیح اینکه بی‌حجاب آرامش را از سایرین سلب می‌کند اظهار داشت: منظور از سلب آرامش، گرفتن آرامش ذهنی افراد است؛ تأکیدی که اسلام بر مسأله حجاب دارد به این دلیل است که ذهن مردم جامعه و به خصوص مردان در آرامش باشد و این درگیری‌ها پیش نیاید.

این عضو هیأت امناء پژوهشکده زن و خانواده در ادامه همین بحث افزود: افرادی که اول صبح با چهره‌های بزک کرده بانوان روبه‌رو می‌شوند به فعالیت‌های روزمره‌شان لطمه می‌خورد، نظم اجتماعی مختل می‌شود و...؛ این یک سطح از کار است که به صورت مستقیم با ذهن درگیری دارد.

وی با اشاره به دیگر مفاسدی که بی‌حجابی می‌تواند ایجاد کند خاطرنشان کرد: آثار بعدی که مترتب می‌شود در حد ذهنی باقی نمی‌ماند؛ برخی از افراد کنترل‌های درونی دارند ولی غالب افراد نمی‌توانند مقاومت کنند و وارد جنبه‌های رفتاری و انحرافات عملی می‌شوند.

عضو گروه اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ادامه داد: البته آسیب‌ها در سطح آسیب‌های جنسی باقی نخواهد ماند و به سایر حواس لطمه می‌زند؛ به خاطر اهمیتی که مسأله جنسی انسان دارد، اگر این حس به صورت اسلامی بطرف نشود می‌تواند مقدمه‌ای برای هرگونه خلاف بشود.

حجت الاسلام بستان ضمن بیان اینکه باید راهکارهای کوتاه مدت و بلند و مدت برای رفع این مشکل در جامعه اتخاذ کرد گفت: جامعه مثل مریضی است که اکنون درحال درد کشیدن است و باید علاوه تسکین سریع درد فعلی، به فکر چاره‌ای بلند مدت هم باشیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
جالب بود
مرض بدحجابی
3
0