۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۶۹۷۴۲

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی
این عکس نشانه دشمنی آمریکا با مردم ایران است، نگرانی بایدن از موفقیت سردار سلیمانی در بازپس گیری تکریت، رکوردهای لایحه بودجه۱۴۰۰ نسبت به بودجه ۱۳۹۹، کنایه نماینده مجلس به نازپرورده بودن دولت بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزای رسا، این عکس نشانه دشمنی آمریکا با مردم ایران است، نگرانی بایدن از موفقیت سردار سلیمانی در بازپس گیری تکریت، رکوردهای لایحه بودجه۱۴۰۰ نسبت به بودجه ۱۳۹۹، کنایه نماینده مجلس به نازپرورده بودن دولت بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

این عکس نشانه دشمنی آمریکا با مردم ایران است

یک کاربر فضای مجازی با انتشار عکسی از یک کودک بیمار در توییتر نوشت: آمریکا شرکت‌هایی که در تلاش برای ارسال دستگاه‌های تنفسی به ایران بودند را تحریم کرد!!

آمریکا با جمهوری اسلامی مشکلی ندارد با مردم ایران مشکل دارد!

پ.ن: عکس صبا کودک ۷ ساله رامیانی که بدون دستگاه اکسیژن نفس کشیدن برایش بسیار سخت است.

 

نگرانی بایدن از موفقیت سردار سلیمانی در بازپس گیری تکریت

فواد ایزدی، کارشناس مسائل سیاسی بخشی از کتاب خاطرات بایدن درباره نگرانی وی از موفقیت سردار سلیمانی در بازپس گیری تکریت را طی توییتی منتشر کرد.

"اگر این عملیات به نتیجه می‌رسید، بسیاری از جمعیت شیعه در منطقه سلیمانی را به عنوان قهرمان تکریت می‌دیدند... و این سابقه‌ای خطرناک بود برای عملیات مشابه در دیگر مناطق عراق."

 

 

رکوردهای لایحه بودجه۱۴۰۰ نسبت به بودجه ۱۳۹۹

سیداحسان خاندوزی، نماینده مجلس طی توییتی نوشت: رکوردهای لایحه بودجه۱۴۰۰ نسبت به بودجه ۱۳۹۹ بالاترین‌ در دهه‌های اخیر به شرح ذیل می‌باشد.

 رشد بودجه عمومی و مخارج دولت (۴۵٪)

 رشد حقوق (۲۵٪)

 رشد فروش نفت یا اوراق نفت (۲۵۰٪) !!!

سهم کسری تراز عمیاتی ( ۳۵ درصد بودجه)

 پایین‌ترین در دهه‌های اخیر:

 سهم مالیات از بودجه عمومی (۲۹٪)

پیشنهاد: رد کلیات

 

کنایه نماینده مجلس به نازپرورده بودن دولت

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس در توییتر نوشت: اگر یک صدم این تکبر و نخوتی که مقابل مجلس و سایر دستگاه‌ها دارند در قبال خارجی‌ها داشتند، باز هم قانع و شاکر بودیم.

اما چه بگوییم که برخی چون کودکان نازپرورده، در داخل خانه و خانواده، لجوج و پرخاشگرند و دست بزن دارند، اما بیرون از خانه و پیش غریبه‌ها زبون و لرزان و لکنت در زبانند.

 

 

آیا لایحه بودجه ۱۴۰۰ دارای استقلال نفتی است؟

مالک شریعتی، نماینده مجلس در خصوص لایحه بودجه سال آینده طی توییتی نوشت: لایحه بودجه۱۴۰۰ با فرض فروش خارجی یا داخلی (اوراق سلف و قرضه) ۲.۳ میلیون بشکه در روز نفت ۴۰ دلاری با دلار ۱۱۵۰۰ تومانی بسته شده است.

این بودجه فاقد واقع بینی، استقلال از نفت، شفافیت و نظارت پذیری است.

مجلس با دقت تحول را در اصلاح و تصویب بودجه۱۴۰۰ دنبال خواهد کرد.

 

 

واکسن ایرانی کرونا کد اخلاق گرفت

حجت نیکی ملکی، سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام طی توییتی نوشت: اولین واکسن ایرانی کووید ۱۹ که متعلق به شرکت شفا فارمد ستاد اجرایی حضرت امام است کد اخلاق گرفت.

ان‌شاءالله بتواند بعون‌الله و تلاش مجاهدانه جوانان و دانشمندان ایرانی مرحله است انسانی را هم با موفقیت طی کند.

 

 

چگونه اینترنت تصویر ما از خودمان را تحریف می‌کند

کانال تلگرامی عصر هوشمندی نوشت: در کتاب «اینترنتِ ما: بیشتر دانستن و کمتر فهمیدن در عصر کلان‌داده‌ها» آمده است که «یکی از شیوه‌هایی که اینترنت تصویر ما از خودمان را تحریف می‌کند این است که تمایل ما انسان‌ها برای دست‌بالاگرفتن دانشمان درباره نحوه عملکرد دنیا را تشدید می‌کند. اینترنتِ ما به یک مکانیسم تقویتی بزرگ تبدیل می‌شود که تمام اطلاعاتی را که بر اساس پیش‌داوری‌هایمان، مستعد پذیرششان هستیم به خوردمان می‌دهد و تشویقمان می‌کند تا افراد حاضر در حباب‌های دیگر را پست‌فطرت‌هایی ناآگاه بدانیم. فقط خودمان همه‌چیز را می‌دانیم، این را حتی اینترنت هم به ما گفته است».

به بیان دیگر، اینترنت نوعی غرور معرفتی را در ما می‌پروراند، یعنی این تصور که دانسته‌هایمان خیلی بیشتر از آن چیزی است که واقعا هست. فیدها و الگوریتم‌های جهت‌دهی‌شده رسانه‌های اجتماعی ما را به سمت اتاق‌های پژواکی حرکت داده‌اند که در آن‌ها دیدگاه‌های خودمان مورد استقبال و دیدگاه‌های مخالف مورد تمسخر قرار می‌گیرند. در پناه این اتاق‌های پژواک، با هیچ چالش جدی‌ای روبه‌رو نمی‌شویم و جماعتی که خودمان آن‌ها را برگزیده‌ایم تشویقمان می‌کنند و بدین‌ترتیب، رفته‌رفته توانایی خودارزیابی دقیق را از دست می‌دهیم و خودمان را بسیار داناتر از آن چیزی تصور می‌کنیم که واقعا هستیم.

اما آنچه فروتنی فکری را نابود می‌کند فقط مکانیسم تقویت اجتماعی از طریق افراد هم‌باور نیست. ردپاهای دیجیتال خودمان هم در این قضیه دخیل است، یعنی آثار دائمی‌ای که نظرات قبلی خودمان برجا می‌گذارند. در واقع تعهد علنی به پاسخ‌های خود باعث می‌شود تا افراد در برابرِ داده‌هایی که نشان می‌دهد قبلا اشتباه کرده‌اند، مقاومت بیشتری به خرج دهند.

آن نوع از گفت‌وگو که احتمال دارد نظر مردم را عوض کند (یعنی در غرور معرفتی‌شان رخنه و آن‌ها را وا بدارد تا با محدودیت دانش خود روبه‌رو شوند) دقیقا همان گفتمان بدون‌قضاوت، طولانی و اصیلی است که در اقتصاد کنونی رسانه‌های اجتماعی بهایی به آن داده نمی‌شود؛ فروتنی فکری اصل نخست یک گفت‌وگوی خوب است.

 

صد رحمت به پیشنهاد آن بزرگوار!

حسین دهباشی، فعال اصلاح‌طلب و از حامیان سابق دولت روحانی درباره دوستی ظریف و بایدن طی توییتی نوشت: خدا را شاهد می‌گیرم اگر ذرّه‌ای مبالغه باشد؛ یکی از مشاهیر اصلاح‌طلب می‌گفت کافی است در راهروی مجمع عمومی آقایان روحانی و اوباما همدیگر را ببینند و آ.روحانی بگوید من حسن هستم و تو حسین و این‌دو برادر بودند ولی حسن برادر بزرگ‌تر بود و... همین می‌شود مقدمه‌ی رفع اختلاف و آشتی!

وقتی مدام این دلبستگی کودکانه تکرار می‌شود که آقایان ظریف و بایدن، سی‌سال است هم را می‌شناسند و کافی است جایی باشند تا مثل کارتون‌های ژاپنی این فریاد بزند جواااااد! و آن بگوید جوووو! و آغوش گشوده و اسلوموشن به سمت هم بدوند و به برجام برگردند، می‌بینی صدرحمت به پیشنهاد آن بزرگوار!

 

 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات