۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۷۰۳۳۴
در بیست و پنجمین هفته پیاپی اعتراضات؛

هزاران اسرائیلی خواستار کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو شدند

هزاران اسرائیلی خواستار کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو شدند
تظاهرات گسترده ضد دولتی در اسرائیل، وارد بیست و پنجمین هفته پیاپی خود شد؛ معترضان خواستار دخالت وزارت دفاع رژیم شدند.
به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، تظاهرات ضد دولتی گسترده در ۲۵مین هفته پیاپی، شامگاه شنبه این هفته نیز شهرهای اسرائیل را فرا گرفت. هزاران اسرائیلی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و خواستار کناره‌گیری او شدند.

معترضان خواستار کناره‌گیری نتانیاهو درپی ناکامی و شکست در تعامل با پیامدهای اقتصادی برآمده از کرونا و نیز پرونده‌های فساد وی هستند.

هزاران نفر در مقابل محل اقامت رسمی نتانیاهو در خیابان بلفور شهر قدس، محل اقامت وی در قیصریه و نیز مقابل منزل بنی گانتس وزیر دفاع تظاهرات کردند؛ همچنین شمار زیادی در شهر تل‌آویو و روی پل‌ها و میدان‌های مناطق مختلف اسرائیل به تظاهرات پرداختند.

بنابه گزارش‌ها، تظاهرات به خشونت کشیده شده، و هواداران نتانیاهو، به معترضانی که به سمت خیابان بلفور در حرکت بودند، تخم‌مرغ پرتاب کردند. همچنین درگیری‌هایی نیز میان هواداران و مخالفان نتانیاهو رخ داد. پلیس ۱۰ معترض را بازداشت کرده است.

درهمین حال، جنبش «پرچم سیاه» از وزیر دفاع رژیم صهیونیستی خواسته فورا وارد عمل شده و نخست‌وزیر را برکنار کند. این جنبش در بیانیه‌ای گفته وضعیت کنونی مقتضی جایگزینی نتانیاهو است. این وظیفه هرکسی است که این زیان بی‌پایان توسط متهم (نتانیاهو) را می‌بیند. اسرائیل به نخست‌وزیر جدید نیاز دارد؛ کسی که ما را از بحران کرونا نجات دهد؛ و از ایجاد چنددستگی و تفرقه پیاپی میان ما دست بردارد.

این بیانیه همچنین ایده جایگزینی نتانیاهو با گانتس را «وحشتناک و غیرقابل تحمل» دانسته است.

رژیم غاصب اسرائیل مدت‌هاست درپی شیوع کرونا، پرونده‌های فساد مقامات دولتی، ناتوانی در مدیریت اوضاع و نیز اختلافات داخلی گسترده، با بحران سیاسی فزاینده‌ای روبرو است. چند روز پیش نیز کنست (پارلمان اسرائیل) درپی همین اختلافات، منحل شد تا برای چهارمین بار از آوریل ۲۰۱۹ انتخابات برگزار شود.
ارسال نظرات