۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۲۵۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد؛

۳ نیاز حوزه علمیه خواهران / توانمندسازی درونی، صاحب نظری و تولید اندیشه

۳ نیاز حوزه علمیه خواهران / توانمندسازی درونی، صاحب نظری و تولید اندیشه
مدیر حوزه های علمیه خواهران توانمندسازی درونی، صاحب نظری و توانمندی در عرصه تولید اندیشه و فکر اسلامی؛ را سه نیاز مهم حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور صبح امروز 7 بهمن ماه 1399 در نشست هیئت های اندیشه ورز حوزه های علمیه خواهران که با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن جلسات شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: هیئت های اندیشه ورز باید زمینه های مناسب برای تسریع در امر و تعمیق در برنامه ۵ ساله اول را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه خواهران برای تحقق برنامه ۵ ساله در افق ۱۴۱۴ باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول توانمندسازی درونی، رفع نواقص و ایجاد اقدامات تمهیدی تا تامین استاندارد های علمی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی است؛ گام دوم صاحب نظری در اسلام و اندیشه های ناب محمدی به ویژه در عرصه زن و خانواده است و گام سوم توانمندی در عرصه تولید اندیشه و علم اسلامی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: اگر این سه گام برداشته شود جریان متعالی و پیش رو در ارائه جامع و متقن اسلام ناب در افق ملی و فراملی با محوریت فهم، تبیین و ترویج اندیشه ناب اسلامی به ویژه در عرضه زن و خانواده محقق خواهد شد و مدیران باید نقش خود را در تحقق این مهم پیدا کنند.

وی تصریح کرد: چنان باید کار کنیم که به فرموده امام حسن علیه السلام گویا همیشه هستیم و شاید فردا نباشیم و این یعنی باید تا آخرین لحظه مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر ریل گذاری صحیح جهت اجرای برنامه ها در سطح مدارس، مدیریت های استانی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، گفت: در برنامه 5 ساله انتظار داریم آرایشی که برای پیشرفت و تعالی امور برنامه ریزی شده عملیاتی شود.

وی افزود: اصلی ترین ریل گذاری که امور حوزه ها باید انجام دهند، برنامه ریزی صحیح در استان ها است تا این برنامه به توانمندی درونی در همه ابعاد بینجامد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: حوزه علمیه وقتی قوی خواهد شد که برنامه آن قوی شود؛ قوت حوزه به بودجه، دارایی، ساختمان و این قبیل موارد نیست، چون اینها لوازم کار هستند ولی قوت اصلی داشتن برنامه قوی است.

وی با بیان این که مدیریت های استانی در پذیرش طلاب، جذب اساتید و گزینش کادر مجموعه باید حساسیت ها و نیازهای لازم را در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: جذب اساتید و نیروهای قوی می تواند رسیدن حوزه به برنامه ها و اهداف پیش رو را دوچندان کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور توجه به پایان نامه ها را نیز ضروری دانست و بیان داشت: پایان نامه ها باید دقیق، متقن و علمی باشد تا بتواند تولید علم کرده و اثرگذاری داشته باشد؛ اگر حوزه درگیر مطالب جدی نباشد و فقط تکرار مکررات کند نخواهد توانست تولید علم نماید.

وی در پایان هم اندیشی و همفکری مدیریت های استانی با یکدیگر در اجرای برنامه ها و طرح ها را خواستار شد و گفت: این هم اندیشی و فکر مشترک می تواند ما را به مقصود نزدیک تر کرده و موفقیت های بیشتری نصیب ما کند./1350/د101/ف

ارسال نظرات