۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۶۷۵۲۱۹
تحریف بنیانگذار (۲۱)

رهبر معظم انقلاب بهترین شاخص برای مقابله با تحریف امام خمینی است

رهبر معظم انقلاب بهترین شاخص برای مقابله با تحریف امام خمینی است
اصفهان - نماینده ولی فقیه در نجف آباد گفت: رهبر معظم انقلاب بهترین شاخص برای مقابله با تحریف امام خمینی و سیره و روش ایشان منطبق بر سیره امام خمینی است.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اینکه در صدر اسلام تلاش برای تحریف قرآن کریم و تحریف پیامبر اکرم(ص) وجود داشت و امروز نیز جریان تحریف ادامه دارد، گفت: باید دقت کنیم فکر و فرهنگ امام خمینی و دیدگاه‌های ایشان دستخوش تحریف نشود و اجازه ندهیم که جریان تحریف بتواند توطئه های خود را عملی کند.

حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر ضرورت هشیاری و دقت نسبت به مسأله تحریف امام خمینی خاطرنشان کرد: آشنایی با اندیشه امام خمینی و سیره ایشان و تبیین آن در جامعه مسأله ضروری است، رهبر معظم انقلاب به عنوان یک شاخص در زمینه تبیین اندیشه و شخصیت امام خمینی هستند و باید از ایشان و روش ایشان در مقابله با جریان تحریف الگوبرداری کنیم.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب برای ما بهترین شاخص و الگو در شناخت امام خمینی هستند و سیره و روش ایشان منطبق بر سیره و روش امام خمینی است، برای مقابله با جریان تحریف امام باید از ایشان و روش و سیره ایشان در این عرصه به خوبی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد بیشترین وظیفه در خصوص تبیین الگوهای فکری و اندیشه‌های امام خمینی را متوجه حوزه‌های علمیه و روحانیت دانست و تصریح کرد: قطعا در این زمینه رسالت سنگین و خطیری بر عهده طلاب و روحانیون و حوزه‌های علمیه است چرا که بخش عمده رسالت حوزه علمیه تبیین مسیر امامت و ولایت است و برکسی پوشیده نیست که تبیین ولایت و امامت جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام دارد.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خاطرنشان کرد: مسأله امامت و ولایت جایگاه خاصی در دین مبین اسلام دارد تا جایی که از امام حسین(ع) سؤال شد توحید چیست؟ ایشان فرمودند توحید یعنی اینکه امام خود را بشناسی و فکر و راه او را بفهمی به توحید رسیده‌ای، این فرمایش ایشان نشان دهنده اهمیت تبیین و توضیح مسأله ولایت فقیه و رسالت مبلغین و روحانیون در این عرصه است.

وی پیرامون عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، اظهار کرد: مکتوب کردن آثار و دیدگاه‌های امام خمینی یک دستاورد و مسأله‌ای بسیار مفید است، اما نباید به همین اکتفا کرد و رخدادها و رویدادهایی که در عرصه‌های مختلف رخ می‌دهد به ویژه در زمینه تحریف امام خمینی غافل شد و قطعا مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی باید فعالیت مجدانه و بیشتری در زمینه مقابله با تحریف امام خمینی داشته باشد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات