۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۷۷۴۹۵
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان:

تمامی طلاب مدارس علمیه کاشان تحت پوشش بیمه قرار دارند

تمامی طلاب مدارس علمیه کاشان تحت پوشش بیمه قرار دارند
اصفهان - حجت الاسلام یوسفی گفت: تمامی طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قراردارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام میثم یوسفی پیش ازظهر امروز در دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان تنها مرکز شهرستان خارج از مرکز استان و مستقل از استان فعالیت دارد.

وی افزود: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان در خدمات رسانی به طلاب طی سال‌های اخیر همیشه در ردیف ۱۰ استان برتر کشور قرار داشته است و اقدامات وسیعی را برای طلاب حوزه‌های علمیه منطقه کاشان انجام داده است.

حجت الاسلام یوسفی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قراردارند، تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی را یکهزار و ۱۱۳ طلبه و روحانی اعلام کرد و افزود: حدود ۳۲۳ نفراز طلاب و روحانیون و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش خدمات درمان هستند.

وی تعداد طلاب تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان را ۴ هزار و ۱۵۹ نفراعلام کرد و افزود: از این تعداد یکهزار و ۱۷۵ طلبه فعال هستند و از این تعداد یکهزار و ۵۶۷ نفر مرد و ۶۰۸ نفر خانم هستند که  با حدود ۴ هزار و ۷۰۰ طلبه تبعی  در مجموع بیش از ۷ هزار طلبه تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان قرار دارند.

به گفته وی یکهزار و ۵۰۰ طلبه به همراه خانواده‌های آن‌ها در منطقه کاشان طی سال گذشته تخت پوشش کلاس‌های آموزشی ارتقای سلامت جسم و روان قرار گرفتند.
 
وی به تهیه مستند همسران موفق طلاب در اشتغالزایی اشاره کرد و ابراز داشت: سال گذشته یکی از همسران طلاب در شرایط کرونایی با ایجاد مهد کودک خانگی و پیش دبستانی به صورت مجازی و رایگان اقدام به ثبت نام بیش از ۵۰۰ نفر از فرزندان طلاب داخل و خارج از کشور کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی گفت: نامه برای سرداردل‌ها به صورت مجازی، مسابقه کتابخوانی با موضوع فاطمه زهرا (س)، پویش روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه برای خانواده طلاب، دلنوشته‌هایی برای رهبرمعظم انقلاب، مسابقه کتابخوانی گام دوم انقلاب، لب خوانی سرود‌های انقلابی برای فرزندان طلاب به صورت مجازی، روزنامه دیواری و خوانش خاطرات انقلاب، مسابقه آنلاین روز مادربرای خانواده‌های طلاب، مسابقه عکس بوسه بردستان و پیشانی پدر، جشن خانگی، مسابقه کتابخوانی روز پدر و تجلیل از ۳۳۷ نفر رتبه‌های برتر و ممتاز تحصیلی خانواده‌های طلاب را از جمله فعالیت های فرهنگی این مرکز اعلام کرد.

حجت الاسلام یوسفی همچنین، برگزاری کارگاه‌های یکروزه برای ۹۰ زوج جوان، مشاوره مجازی تنظیم خانواده، برگزاری کلاس‌های سواد رسانه برای خانواده‌ای طلاب، برگزاری کلاس‌های هنری غیرحضوری برای همسران طلاب، دیدارغیر حضوری با خانواده‌های چهار فرزند به بالا، مشاوره رایگان حضوری و غیر حضوری برای طلاب، مسابقه کتابخوانی شهید سلیمانی و دیدار با خانواده‌های آسیب دیده از کرونا را از دیگر فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان برشمرد.

وی توانمند سازی مشاغل خانگی خانواده‌های طلاب و آموزش‌ها مهارتی را از دیگر فعالیت‌های این مرکز اعلام کرد و اظهار داشت: کاشان در این بخش جزو استان‌های برتر کشور است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات