۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۸۱۴۷۰
حجت الاسلام جهان بزرگی در گفت‌وگو با رسا:

سیدحسن طعم اندیشه‌های امام را نچشیده و از رموز گفته‌های ایشان چیزی نمی‌داند

سیدحسن طعم اندیشه‌های امام را نچشیده و از رموز گفته‌های ایشان چیزی نمی‌داند
استاد حوزه گفت: نسبت به سید حسن می‌گوییم او طعم اندیشه‌های امام را نچشیده، از رموز گفته‌های امام چیزی نمی‌داند ولی هنوز مسئول حفظ و نشر آثار آن بزرگوار است.

حجت الاسلام احمد جهان‌بزرگی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به نقد اظهارات سید حسن سید حسن خمینی و هجمه های وی علیه شورای نگهبان پرداخت و گفت: زمانی صاحب جواهر در مورد کسانی که ولایت فقیه را قبول نداشتند فرمود: «گوئی طعم فقه را نچشیده  و از رموز ائمه معصومین چیزی نمی دانند»، ما هم باید نسبت به سید حسن بگوییم ظاهرا ایشان طعم اندیشه‌های امام را نچشیده، از رموز گفته‌های امام چیزی نمی‌داند ولی مسئول حفظ و نشر آثار آن بزرگوار است.

وی افزود: سید حسن در یک حرکت کاملا بر خلاف تاکیدات صریح حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و نیز فرمایشات ولی فقیه، افراد تأیید صلاحیت شده را ترغیب به انصراف نمود و گفت: «من اگر جای آنها بودم، انصراف می دادم». او در عین حال با یک قضاوت پیشاپیش دولت آینده را ناکارآمد نامید.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه فرهیختگان و اکثر مردم در شرایط فعلی اذعان دارند که اگر مردم این دوره اقبال زیادی به انتخابات نداشته باشند، به خاطر نامردی‌هایی است که از دولت مشارکتی – کارگزارانی (اصلاحات) مورد تأیید و حمایت خود ایشان دیده اند.

وی تصریح کرد: سید حسن در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ها، به اشتباه آن را رد صلاحیت نامیده و گفته است: «عامل اصلی چنین ردصلاحیت هایی توجه نداشتن به عنصر زمان و مکان در اجتهاد ... است». متأسفانه ایشان توجه نکرده که در شورای نگهبان شش نفر آنها مجتهد نیستند و حق اجتهاد ندارند و در مجموع، هر دوازده نفر نباید اجتهاد کنند بلکه بر اساس تأکید امام بایستی بر اساس «مُرّ قانون » رفتار نمایند وگرنه از مشروعیت ساقط  می‌شوند.

حجت الاسلام جهان‌بزرگی با اشاره به اینکه سید حسن در سال 88 در زمره حامیان جریان فتنه بود، خاطر نشان کرد: او با خواندن آیه‌ای از قرآن کریم نسبت به فتنه در جامعه هشدار داده که باید به او گفت: «لِمَ تقولون ما لا تفعلون».

وی ضمن بیان این سخن سید حسن خمینی که گفته «روح تفکر مردم گریز و جمهور ستیز از جان دشمنان مردم در کالبدها دمیده می‌شود» تأکید کرد: اما این فرد متأسفانه غافل است که در سال 88  جان و ضمیر خودش تحت تأثیر برنامه‌ها و القائات سرویس‌های اطلاعاتی که از طریق سفارتخانه‌های آنها در ایران به اجرا در آمد، قرار گرفت و خود، یک پای هواداری از فتنه شد و عملا به مخالفت با سیاست‌های نظام پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: البته آقای سید حسن خمینی مشخص نکرده مشروعیت با کدام معنا را مد نظر دارد؛ مشروعیت به معنای «حقانیت» یا خداخواهی، مشروعیت به مفهوم «مقبولیت» یا مردم خواهی و مشروعیت به معنای «قانونیت» یا مطابق قانون بودن که اگر مقصود سید حسن از مشروعیت، حقانیت باشد نظرش با حضرت امام مخالف است زیرا امام (ره) مشروعیت را فقط مورد تأیید خدا بودن می‌دانستند و آن را با معیار مقبولیت حد اکثری مردم نمی‌سنجید.

وی در پایان گفت: متأسفانه همانطور که پیش بینی می‌شد او اعلام نظر قانونی شورای نگهبان در خصوص داوطلبان ریاست جمهوری 1400 را زیر سؤال برده و آن را نادیده گرفتن «مردم»، «حقوق مردم» و گره زدن تقلیل مشارکت مردم با «مشروعیت» نظام اسلامی دانسته است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
مدلی که رهبری در باره روند احراز صلاحیت ها ارائه دادند، مدلی بدیهی، اما مهجور و غریب بود.
این که به جای نزاع های گلادیاتوری و نشاط انتخاباتی حاصل از جنگ حیدری نعمتی جناح حا و سلبریتی های سیاسی، مسابقه کفایت و کارآمدی شکل بگیرد.

این جوابی به همه آنهاست که گروکشی سیاسی می خواستند بکنند و مشروعیت انتخابات را متوقف به بودن خود یا نامزد شان می دانستند.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
.. جماران را رها کن
0
0