۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۸۷۷۴۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تنها راه نجات امت اسلامی تمسک توأمان به قرآن و عترت است

تنها راه نجات امت اسلامی تمسک توأمان به قرآن و عترت است
اصفهان – آیت الله سلیمانی گفت: تنها راه نجات و سعادت امت و جامعه اسلامی تمسک به قرآن به عنوان معجزه پیامبرخاتم (ص) و پیروی توأمان از عترت مطهر ایشان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز مراسم پرفیض زیارت عاشورا در خانه تاریخی آل یاسین که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: امروز جامعه اسلامی به یک انشقاق اجتماعی سنگینی دچارشده که ریشه آن به زمان پیامبراکرم(ص) برمی گردد.

وی افزود: تنها راه نجات و سعادت امت اسلامی و جامعه اسلامی تمسک به قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر خاتم(ص) و همچنین پیروی توأمان ازعترت مطهر پیامبراکرم(ص) است.

آیت‌الله سلیمانی با تأکید بر جایگاه والای امام و امامت اظهار داشت: امامت شروط فراوانی دارد و افرادی مانند حضرت ابراهیم (ع) پس از طی آزمون‌ها و امتحانات فراوان از سوی خداوند به آن نایل می‌شود.

وی سخن امام حسین(ع) در تعریف امامت را یادآور شد و گفت: عمل به قرآن، رعایت قسط و عدل، پیروی از حق، بندگی خالص خدا و بی توجهی به مطامع دنیا از شروط چهارگانه امام در تعریف جایگاه امامت است.

نماینده ولی فقیه درکاشان، گفت: در زمان سیدالشهدا(ع) ازاسلام چیزی جز ظاهر باقی نمانده بود و به مانند ظرف آبی که بیشتر آن بیرون بریزد و تنها رطوبتی از آن بر جای بماند جامعه به سمت منکرات رفت و از معروف تنها نامی باقی مانده بود تا جایی که اطاعت از حاکمان جائر واجب بود.

آیت‌الله سلیمانی، استقرار قسط و عدل حقیقی را یکی از ویژگی‌های ظهور امام عصر(عج) دانست و بیان کرد: مفاهیم قسط و عدل در برابر ظلم و جور قرار می‌گیرد و مشخصه امام با طاغوت مبتنی بر همین تضاد و صف‌آرایی است.

لازم به ذکراست، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در قالب قرائت زیارت عاشورا و بهره‌مندی از سخنرانان و خطبای برجسته و مادحین و ذاکرین آل‌الله به مدت پنج روز در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد، و امروز با تبجیل از فرماندار کاشان به مناسبت هفته دولت به پایان رسید./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات