۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۹۱۵۵۱
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

موشکافی و رصد فعالیت‌های دشمن در فضای مجازی؛ مؤلفه‌های جهاد تبیین

موشکافی و رصد فعالیت‌های دشمن در فضای مجازی؛ مؤلفه‌های جهاد تبیین
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: رهنمود‌های اخیر رهبر معظم انقلاب به معنای روشن گری، حقایق را بیان کردن، موشکافی کردن و رصد فعالیت‌های تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به شرح مؤلفه های جهاد تبیینی در رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی امر مسلمین، همواره رهنمودهای ارزشمندی را بیان می کنند که برخاسته از دقت نظر و اشراف ایشان بر مسائل جهان اسلام و نظام مقدس اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اکنون در عصر انفجار اطلاعات و اخبار در فضای مجازی قرار داریم، ابراز داشت: تمام افراد شبانه روز در بمباران تبلیغاتی اطلاعات در فضای مجازی قرار می گیرند که مطالب فراوان با محتوای یکسان در عبارت ها، قالب های هنری، کلیپ، فیلم کوتاه و مستند به مخاطبان ارائه می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بیشتر اطلاعات و اخبار نادرست از طرف دشمنان قسم خورده نظام اسلامی ایران در فضای مجازی گسترش و منتشر می شود که در واقع آنها بنیان های فکری، اعتقادی، ارزشی و دینی ما را مورد هجمه و انحراف قرار خواهند داد.

وی بر ضرورت هوشیاری نسل جوان در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: باید مخاطبان در این موارد از انتشار دهنده درخواست مرجع و منبع خبر و اطلاعات داشته باشند و به این گونه اخبار و اطلاعات عکس العمل نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار کرد: اگر فرد تحلیل نادرستی را در فضای مجازی منتشر می کند، باید در برابر او تحلیل قوی تر ارائه داده شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در باب اهمیت جهاد تبیین، گفت: رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان، به معنای روشن گری، حقایق را بیان کردن، موشکافی کردن و رصد فعالیتهای تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی است.

رییس دانشگاه قم ابراز داشت: مردم انگلستان برای استفاده از شبکه های تلویزیونی خانگی باید حق پخش بدهند، در حالی که چگونه دولت استعماری انگلیس حاضر است که میلیاردها دلار برای راه اندازی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان خرج کند؟

وی با بیان اینکه هرگز استعمارگران برای مردم ایران دلسوز نیستند، بلکه اهداف شوم استعماری خود را از راه اندازی رسانه های فارسی زبان دنبال می کنند، افزود: دشمنان ما به دنبال سست کردن بنیان های خانواده و تضعیف ارزش های اخلاقی و دینی هستند و مهمترین راهکار مقابله با آنها این است که افرادی که مدافع ارزشهای انقلابی و اسلامی هستند، به جهاد تبیینی و روشن گری در برابر این گونه هجمه ها بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، حرکت تبیینی را وظیفه تک تک نخبگان و نسل جوان توصیف کردند، افزود: اگر فردی تحلیل غیر واقع بینانه در فضای مجازی ارائه داده، باید این مسأله برای مردم شرح داده شود و همچنین اگر برخی خبر نادرست و شایعه ای را منتشر می کنند، باید ده نفر از کاربران مستند و مرجع این اخبار را بخواهند تا اینکه منتشر کنندگان بدانند که نباید هر مطلب بدون سندی را در فضای مجازی ارائه دهند./1325/

ارسال نظرات