۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۹۲۹۲۶
کارشناس مسائل خانواده:

استحکام زندگی درگرو رعایت حقوق زوجین است

استحکام زندگی درگرو رعایت حقوق زوجین است
اصفهان - حجت الاسلام دهنوی استحکام زندگی را در گرو رعایت حقوق زوجین دانست و گفت: رعایت حقوق زن و شوهر نسبت به یکدیگر سبب آرامش و آسایش پایداردر زندگی مشترک است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین دهنوی ظهر امروز در برنامه ای که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) در فرهنگسرای معراج کاشان برگزار شد، ضمن بیان وظایف همسران، بر رعایت حقوق زوجین برای استحکام در زندگی زناشویی تاکید کرد.

وی مؤلفه اصلی در ایجاد آرامش و امنیت روانی در خانواده را رعایت حقوق معنوی زن و شوهر نسبت به دیگر دانست و گفت: خداوند در قرآن خطاب به مردان می‌فرماید، همواره با رفتار پسندیده و مبتنی بر احترام متقابل با زنان و همسران خود رفتار کنید.

حجت الاسلام دهنوی رعایت حقوق زن و شوهر نسبت به یکدیگر را سبب ایجاد آرامش و آسایش پایدار در زندگی مشترک دانست و اظهار داشت: یکی از حقوق معنوی که زنان برعهده آقایان دارند برخورد پسندیده و مبتنی بر کرامت انسانی است که مرد باید نسبت به همسرخود رعایت کند.

وی ادامه داد: اگرمرد تمامی نیاز‌های مادی را برای همسرخود فراهم کند، اما کرامت انسانی او را نادیده بگیرد مطمئن باشید زن هیچگاه احساس خوشبختی، آرامش و امنیت حقیقی نخواهد کرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایاتی مبنی بر بیان مصادیق معاشرت به معروف با همسر، تصریح کرد: یکی از این مصادیق این است که هیچ گاه با زنان خود با صدای بلند حرف نزنید و اگر ناسزا بگویید در واقع حق معنوی زن را پایمال کرده‌اید.

حجت الاسلام دهنوی در ادامه با تأکید بر پایبندی زن و مردم بر اصول زندگی مشترک از دادن اقتدار به مرد به عنوان یکی از وظایف زن نام برد و عنوان کرد: یکی ازآفت‌های جامعه این است که برخی از زنان به همسران خود اقتدار نمی‌دهند.

وی اهمیت به نیاز‌های غریزی و عاطفی و توجه به خانواده همسر را از دیگر وظایف زن نسبت به همسر برشمرد و تصریح کرد: در مقابل، مردان نیز وظایفی نسبت به زنان دارند که این وظایف شامل توجه به نیاز‌های عاطفی زنان، حس تملک آنان و توجه به خانواده زن به خصوص پدراست که در صورت رعایت آن‌ها از بروز بسیاری از اختلافات خانوادگی جلوگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است، همایش «ما خوشبختیم» به همت فرهنگسرای علامه فیض‌کاشانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد با حضور زوج‌های جوان و خانواده‌های کاشانی در سالن اجتماعات این فرهنگسرا برگزار شد./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات