۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۹۸۰۰۵
به مناسبت هفته حوزه و دانشگاه؛

حجت الاسلام والمسلمین سعدی در نماز جمعه تهران سخنرانی می کند

حجت الاسلام والمسلمین سعدی در نماز جمعه تهران سخنرانی می کند
تهران ـ نمازجمعه تهران به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، میزبان رئیس دانشگاه امام صادق(ع) سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران، 26 آذرماه در مصلی امام‌خمینی(ره)، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری و با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. طبق روال، ساعت 10صبح درب‌های مصلی به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت 10 و 45دقیقه آغاز خواهد شد.

​​​​​​​سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه با اشاره به 27 آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: به همین منظور در نمازجمعه این هفته تهران از صحبت‌های حجت‌الاسلام و المسلمین سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از روضه‌خوانی و ذکر توسل مداح اهل بیت حاج مهدی سماواتی نیز بهره‌مند می‌شویم. همچنین موکب پذیرایی ویژه عزاداران توسط بانیان فاطمیه تدارک دیده شده و گروه‌های مدح‌خوانی و مرثیه‌خوانی بین راهی نیز در محوطه نمازجمعه تهران در مصلی امام خمینی(ره) حضور دارند.

حجت‌‌الاسلام علی نوری در ادامه گفت: نمازگزاران می‌توانند برای حضور در نمازجمعه از درب شمالی مصلی (ایستگاه مترو مصلی)، از درب جنوبی خیابان شهید بهشتی (ایستگاه مترو شهید بهشتی) و درب شرقی خیابان قنبرزاده تردد کنند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه عنوان کرد: در نمازجمعه این هفته تهران میزبان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان خواهیم بود و حدود ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر در بخش شرقی مصلی به فعالیت‌ها و برنامه‌های تشکیلاتی خود می‌پردازند.

وی افزود: بخش شرقی مصلی، به عنوان یک سالن چندمنظوره برای فعالیت‌های جنبی تدارک دیده شده که قبل از شروع خطبه‌ها تشکل‌ها، مجموعه‌ها، نهادها و سازمان‌های فرهنگی می‌توانند برنامه‌های خود را برای مخاطبین خاص خودشان اجرا کنند و در زمان خطبه و اذان به نمازجمعه ملحق شوند و بابت ایجاد این امکان ارزشمند از مسئولان مصلای امام خمینی(ره) تقدیر و تشکر می‌کنیم.

حجت‌‌الاسلام علی نوری با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در نمازجمعه تهران گفت: طبق روال هفته‌های گذشته فرهنگسرای منتظر در بخش خواهران و برادران با سلسله محتواها و فعالیت‌های گوناگون در حوزه کتاب، پادکست، کلیپ‌های تصویری، مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی میزبان نمازگزاران است و همچنین مهد آدینه نیز برای ارائه خدمات به خانواده‌های نمازگزار در مصلا برقرار خواهد بود.

گفتنی است نمازجمعه این هفته، با همت ستاد نمازجمعه تهران، به صورت زنده و تصویری از "هیئت آنلاین" همراه با پوشش جایگاه نماز و فعالیت‌های جانبی در محوطه، پخش خواهد شد و همزمان، این مراسم، از رادیو قرآن، رادیو معارف و رادیو تهران به صورت زنده پخش می‌شود.

ارسال نظرات