۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۹۹۵۰۱
پ
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛
کتاب «رهنمای دین؛ دستور تبلیغ(رساله ای پیرامون امر به معروف و نهی از منکر)» به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «رهنمای دین؛ دستور تبلیغ» اثر آیت الله محمدرضا کلباسی اشتری و تصحیح و تحقیق آیت الله احمد کلباسی اشتری و به همت مؤسسه بوستان کتاب در 136 صفحه منتشر شد.

امر به معروف و نهی از منکر دو رکن محافظ ارزش های دینی نزد عموم مردم می باشد و سهل انگاری نسبت به آن سلامت اعتقادی و رفتاری جامعه اسلامی را به خطر می اندازد.

«رهنمای دین؛ دستور تبلیغ» اثری است پیرامون امر به معروف و نهر از منکر که مؤلف در این اثر، جایگاه آمر به معروف و ناهی از منکر را ترسیم کرده و با استناد به آیات و روایات وظیفه الهیه مبلغان شریعت مسید المرسلین را توضیح و تفسیر فرموده و برای آن شرایطی مقرر فرموده است.

توصیه وی در این راه اجتناب از تبلیغ دین بدون مطالعه و تحقیق و بررسی موضوع مورد تبیین مبلّغ می باشد.

این کتاب به همت پرفسور عبدالجواد فلاطوری پس از تقریر نویسی از مطالف مؤلف و بازبینی نهایی آیت الله کلباسی به چاپ رسیده است.

در تصحیح و تحقیق این رساله تمام آیات و روایات و شواهد، اعراب گذاری و مأخذیابی و ترجمه کرده است و در مواردی که نیاز به توضیح مؤلف بوده، برای همان مطلب شرح کوتاهی تدوین شده است.

از مطالب این اثر می توان به «ادله وجوب امر به معروف و نهی از منکر»، «گناه و عقوبت ترک این واجب الهی»، «حفظ دین در سایه امر به معروف و نهی از منکر»، «حرکت دشمن در ترویج باطل»، «آیا منبر رفتن و تبلیغ دین موجب کسر شأن می شود»، «علت آمدن انبیا»، «اثر وجود علما: اجرای دستورهای دین»، «امر به معروف و نهی از منکر؛ واجب دینی یا کفایی»، «عامل حفظ قوانین»، «شرایط و آداب دعوت»، «شرایط دعوت کننده»، «صدور مجوز برای اهل تبلیغ از سوی علما».

کتاب «رهنمای دین؛ دستور تبلیغ» روانه بازار نشر شد

 برشی از اثر

علت آمدن انبیا

اصولاً نبوت (خاصه یا عامه) برای چیست؟ و غرض خداوند توانا از ارسال رسل چیست؟ و در این مورد عقل چه می گوید؟

عقل می گوید: بشر نیازمند به اجتماع است و بدون آن نمی تواند رفع حوایج و نیازمندی ها و دفع آلام و درمندی های خود را نماید. لازمه (آن) پیدا شدن سلسله افکار و اعمال و عقایدی است که مربوط به همان اجتماع و زاده آن است. اگر جلوی آن امیال و عقاید گرفته نشود، موجب انحطاط و زوال آن جامعه خواهد بود. روی این اصل است که عقل، آمدن پیامبران و آوردن دین را لازم می شمارد.

حال که به حکومت عقل دین لازم شد، باز هم به قضاوت عقل باید رجوع کنیم. عقل می گوید: همانطور که هر موجودی محتاج است به علت موجِده، همچنین نیازمند است به علت مبقیه. دین و مذهب هم از این قانون عمومی و اصل کلی خارج نیست و دارای این دو علت است؛ خصوص دین مقدس اسلام که بهترین و پاکترین ادیان و مقدس ترین قوانین بشریت است، دارای علت موجده ای است که آن، وجود مقدس انبیای خاصه پیغمبر اسلام(ص) است؛ و علت مبقیه ای که پیشوایان بزرگواران و جانشینان نامداران آن وجود مقدس اند؛ و در این زمان علما. ثُمَّ الأمثلُ فالأمثل.

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص،قومیت‌ها باشد و یا با قوانین کشور و آموزه های دینی مغایرت داشته باشدمنتشر نخواهد شد.
پرطرفدارترین