۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۱۴۶۳۵
در گفت‌و‌گوی اختصاصی معاون جمعیت قرب بقیة الله الاعظم با خبرگزاری رسا مطرح شد؛

جنجال غربالگری؛ به نام مردم به کام مافیا

جنجال غربالگری؛ به نام مردم به کام مافیا
حجت الاسلام گودرزی جنجال غربالگری را بیشتر از اینکه فایده جمعیتی داشته باشد بحث منفعت مافیا دانست و گفت: پای منفعت مالی هزار میلیاردی مافیای غربالگری وجود دارد.

اشاره: یکی از پدیده‌‌‌‌های جهان مدرن، افزایش سقط جنین عمدی است که در حال حاضر هر ساله در جهان حدود 45 میلیون جنین سقط می‌شود،تعداد سقط عمدی (غیرقانونی و غیرشرعی) جنین در ایران از 250 هزار تا 800 هزاردر سال آمار داده شده است که فقط حدود 12 هزار قتل آن در سال قانونی است. به عبارت دیگر، در ایران در هر روز حدود 1000 جنین یعنی در هر دو دقیقه و چند ثانیه یک جنین به قتل می‌رسد که برخی از این قتل ها، بعد از ولوج روح بوده و مشمول شریفه المائدة «مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی الْأَرْضِ فَکأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما أَحْیا النَّاسَ جَمیعاً» هستند.

در تمام هشت ساله دفاع مقدس حدود 230 هزار شهید داده شد (به نقل از مهدی ایزدی معاون تعامل و امور اجتماعی بنیاد شهید) که جامعه را تعالی و نور داد اما هر ساله حداقل 250 هزار قتل جنین داریم که هر تک تک از این جنایت ها، جامعه را به ظلمت و سقوط و غضب الهی می‌کشاند، تعداد کشته شدگان از کرونا تا امروز 50 هزار مورد است که بسیاری از آنان به جامعه بهره داده و از زیستن و رشد الهی بهره برده بودند.

در همین راستا خبرنگار گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا در گفت و گویی با حجت الاسلام علی گودرزی معاون جمعیت قرب بقیة الله الاعظم (عج) به موضوع جوانی جمعیت و سقط جنین در ایران پرداخته است که متن کامل آن به این شرح است.

رسا- آیا آمار دقیق و رسمی در زمینه سقط وجود دارد؟

آماری دقیق در رابطه با سقط، مخصوصا سقط جنین عمدی وجود ندارد اما چندین مطالعه وجود دارد که آخرین مطالعه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شده است و در این مطالعه به صورت تقریبی چیزی حدود 530023 هزار سقط جنین عمدی بر اساس مدل بسط شبکه ای و با روش غیر مستقیم احصاء شده است و البته در روش مستقیم و پرسش مستقیم از مخاطب عدد 311000 هزار ثبت شده است که در مقایسه با روش مستقیم و پرسش مستقیم از مخاطب چیزی حدود 42 درصد کم شماری داشته و طبیعی هم هست!چرا که برخی افراد به علت قبح و حرمت اسقاط جنین هیچگاه مستقیما به این مساله اشاره نمی کنند ولی در پرسش از اطرافیان و بستگان نزدیک میتوان یافت که آیا تجربه اسقاط جنین عمدی داشته اند یا خیر؟

جنجال غربالگری به نام مردم به کام مافیا

رسا- آمار بالای سقط جنین چه تاثیری بر رشد جمعیت کشور دارد؟

ببینید مساله سقط جنین اگر چه در کاهش رشد جمعیت نقش زیادی دارد و بیش از 50 درصد موالید کشور را در بر می گیرد ولی باید به مساله سقط جنین به عنوان یک امر انسانی نگاه کرد تا تغییرات جمعیت شناختی معمول در یک کشور....

در واقع اسقاط جنین یک قتل است و کننده اینکار قاتل است تا یک کاهنده جمعیت! به عبارت دیگر اتفاق اصلی که در مساله سقط می افتد این است که روزانه حدود 1500 انسان بی گناه کشته می شوند و این یعنی چند ده برابر کشته های تصادفات جاده ای ما اسقاط جنین داریم و این یک فاجعه فرهنگی و تربیتی است و باید برای آن فکری کرد و اصلا بنده مساله سقط جنین را مساله جمعیت شناختی و جمعیتی نمی بینم.

 

پای منفعت مالی هزار میلیاردی برخی مافیای غربالگری وجود دارد

رسا- مهم ترین عامل افزایش سقط جنین در کشور را چه می دانید؟

مهمترین عامل از نگاه بنده فقر انگاری پدر و مادر و نگرانی از آینده بچه است یعنی پدر و مادر نگران آینده این فرزند هستند که اگر بدانند خداوند است که روزی خودشان را هم تضمین نموده است هیچگاه دست به قتل نفس نمی زنند در آیه شریف داریم که وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ ۖ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ.

خداوند همه کاره عالم است و تنها وظیفه انسان بندگی است. تامین رزق در نگاه اسلام بر عهده خداوند است و بنده طبق دستور الهی نباید تنبلی کند و به دنبال کار برود اما بداند که رزق در دست خداست و اوست که رزق را وسعت می دهد یا رزق را تنگ می‌کند.

در نه آیه از آیات قرآن بر این مفاهیم تاکید شده است که به سه آیه از آن اشاره می کنیم:

الله یبسط الرزق لمن یشاء و یقدر سوره رعد،۲۶

خدا روزی را برای هر که بخواهد گشاده یا تنگ می گرداند.

قل ان ربی یبسط الرزق لمن یشاء و یقدر سوره سبا،۳۶

بگو پروردگار من است که روزی را برای هرکس که بخواهد گشاد یا تنگ می گرداند.

له مقالید السماوات والارض یبسط الرزق لمن یشاء و یقدر سوره شورا،۱۲

کلیدهای آسمان و زمین از آن اوست برای هرکس که بخواهد روزی را گشاده یا تنگ می گرداند.

البته علت های دیگری هم داریم مانند بد موقع بودن بارداری یا عبارت فرزند ناخواسته که مع الاسف شبکه بهداشت و درمان این مفهوم غلط را در میان مردم رایج کرد و امروز باید به جای این لفط کلمه فرزند خداخواسته را ترویج کند که ظاهرا بعد از سیاست های کلی ابلاغی و تصویب قانون هنوز مقاومت هایی در این زمینه و فرهنگ سازی افزایش جمعیت وجود دارد و دهها علت دیگر مانند ادامه تحصیل مادر، بارداری در دوران عقد و ...

جنجال غربالگری به نام مردم به کام مافیا

رسا- سهم تاثیر غربالگری جنین بر رشد سقط جنین کشور چقدر است؟

از نگاه حقیر جنجال غربالگری بیشتر از اینکه فایده جمعیتی داشته باشد بحث مافیا در آن مطرح است و الا تعداد 9تا 13 هزار اسقاط آخرین آمار رسمی موجود در مساله سقط های غربالگری است. (که البته قابل تامل است و باید در مصاحبه ای جداگانه بدان پرداخته شود)

اما حالا چرا اینقدر برای مساله غربالگری و آیین نامه ماده 53 قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دست و پا می زنند معلوم می شود پای منفعت مالی هزار میلیاردی برخی مافیای غربالگری وجود دارد.

رسا- برای کاهش سقط عمدی جنین در کشور چه راهکارهایی وجود دارد؟

یکی از راهکارهای مهم و موثر به ویژه در میان متدینین که عمده مردم را تشکیل می‌دهند تبیین و شفاف کردن حرمت سقط جنین است، جالب است بدانید بسیاری از مردم نمی دانند که سقط زیر 4ماه یا به عبارت دقیق تر قبل از دمیده شدن روح در بدن هم حرام است و تصور می کنند سقط قبل از 4ماه حرمتی ندارد پس به نظر می رسد رسالت حوزه های علمیه این است که در این مساله کوتاهی نکند و کوتاهی های گذشته خویش را جبران کند.

یکی دیگر از راهکارها مقابله با مافیای سقط است که آزادانه و بدون محدودیت های معمول در حال کسب در آمد از این صنعت کثیف هستند اعم از مطب های زیرزمینی و داروفروش های غیرمجازی که با یک شماره تلفن و عدد بسیار پایینی قرص های اسقاط را در اختیار مادران قرار می‌دهند؛ پلیس باید محکم و با اقتدار و بدون هیچ ملاحظه ای با قاتلین جنین برخورد نماید و ناامن سازی این بخش هم اثرات بسیار زیادی بر کاهش سقط دارد چرا که در دسترس بودن آزاد این ابزار سبب افزایش آمار می شود.

یکی دیگر از راهکارهای کاهش و یا ریشه کنی سقط این است که به مساله شی پنداری جنین پایان دهیم و مردم را آگاه کنیم که جنین از همان ابتدای تشکیل نطفه دارای 16 کروموزن مانند یک انسان کامل است و امروز به علم پزشکی ثابت شده است که این نطفه دقیقا یک انسان کامل است و نباید به صرف توهم فقر در آینده یا ادامه تحصیل دست به قتلش زد.

جنجال غربالگری به نام مردم به کام مافیا

رسا- نقش هریک از نهادهای مسئول نخبگان و عموم مردم در این زمینه چیست؟

مجلس: تکمیل تقنین و نظارت بر دولت

دولت: اجرای قانون فعلی و فراهم سازی بودجه لازم برای اجرای و تهیه لوایح برای تکمیل و ترمیم قانون در سال‌های آینده.

قوه قضاییه: برخورد با مستنکفین از قانون به عنوان نهاد و جلوگیری از دور زدن قانون و الزام نهادهای ملزم به انجام وظایف با سامانه های هوشمند.

نهادهای فرهنگی و اجتماعی: تمرکز بر فرهنگسازی به عنوان مکمل اجرای قانون که اگر فرهنگسازی در کنار اجرای قانون انجام شود حتما اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

البته فرهنگسازی وظیفه تمام ساختارهای جمهوری اسلامی  است ولی امروزه رسم شده است که برخی دستگاه های اجرایی به جای انجام وظایف و تکالیف قانونی خود یادآور مهم بودن مساله فرهنگ سازی می شود و این مساله را مفری برای کم کاری خود قرار داده اند که باز یکی از وظایف سازمان بازرسی کل کشور همین خواهد بود که مفر این ساختارها را مسدود و آنها را در مسیر انجام تکالیف قانونی خود مستقر سازد ان شاالله.

رسا- باتشکر از حضرتعالی که این فرصت را در اختیار خبرگزاری رسا قرار دادید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
بفرمایید معرفی کنید اگر واقعا مافیایی وجود داره
3
0