۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۱۶۰۸۵
معصومی تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های بنیاد فرهنگی مکتب الصادق

گزارشی از فعالیت های بنیاد فرهنگی مکتب الصادق
اصفهان ـ معصومی با تأکید بر ضرورت سکولار نبودن هیئات مذهبی گفت: مکتب الصادق(ع) تلاش کرده است تا هیأتی در تراز انقلاب اسلامی و جریان ساز در عرصه انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محسن معصومی مدیر بنیاد فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان، شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه مجموعه مکتب الصادق(ع) یکی از 3 مجموعه برتر استان اصفهان، است، گفت: این مجموعه تلاش کرده است تا هیأتی در تراز انقلاب اسلامی و مؤثر در حرکت‌های جریان ساز انقلابی و اثرگذار در سطح استان اصفهان باشد.

وی در ادامه افزود: شورای راهبردی مکتب الصادق(ع) با استفاده از نخبگان فرهنگی اصفهان فعالیت می‌کند و طی یک دهه فعالیت در عرصه فرهنگی، تحقق منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دستیابی به هیأت تراز انقلابی را دستور کار خود قرار داده است.

معصومی با اشاره به نقش آفرینی هیئات مذهبی در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی، اظهار کرد: نهضت انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی در مقابل آن عظمت ظاهری و مادی رژیم شاهنشاهی با اتکا ایشان به هیأت پیش رفت، در زمان انقلاب اسلامی نهادها و مجموعه‌های مختلف امروزی وجود نداشت اما این هیئات مذهبی بودند که به صورت تشکل‌های حامی انقلاب اسلامی و امام خمینی باعث شکل گیری انقلاب و استمرار آن شدند.

مدیر بنیاد فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان، خاطرنشان کرد: مجموعه مکتب الصادق(ع) متشکل از دو قرارگاه جهادی و فرهنگی است، در قرارگاه جهادی فعالیت‌های حمایتی از اقشار محروم مورد توجه قرار دارد، توزیع بیش از ۴ هزار بشته معیشتی و ۱۰ هزار غذای گرم در میان اقشار نیازمند از جمله اقدامات این قرارگاه است.

وی در ادامه با بیان اینکه آزاد سازی سه زندانی جرائم غیر عمد در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) با هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال از دیگر اقدامات قرارگاه جهادی امام صادق(ع) است، تصریح کرد: در قرارگاه فرهنگی یکی از مسائلی که مد نظر است امور تربیتی است.

معصومی ادامه داد: دو حلقه نوجوانان و دو حلقه جوانان و فعالیت‌های تربیتی ویژه این بخش از مخاطبین، توانمند سازی و کادر سازی جوانان مؤمن انقلابی که باعث افتخار مکتب الصادق(ع) است، از جمله اقداماتی است که این مجموعه به آن توجه دارد.

مدیر بنیاد فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در هیأت های مذهبی، گفت: هیأت مکتب الصادق(ع) سکولار نیست و تلاش شده است که از تمام ظرفیت‌های هیأت در راستای اهداف انقلاب اسلامی با استفاده از سخنرانان تراز انقلاب اسلامی و مداحان برجسته انقلابی استفاده بشود.

وی در ادامه افزود: برنامه این هیأت در دهه دوم محرم با شرکت بیش از ۶ هزار نفر برگزار می‌شود، از سخنرانان انقلابی دعوت شده و سعی شده هنر در هیات رعایت شود، سکولار نباشد و هیات کانون جهاد تبیین باشد؛ مجموعه مکتب الصادق(ع) حتی در شعار امسال نیز جهاد تبیین را رعایت کرده است.

معصومی اشاره به انتخاب شعار «در مسیر انقلاب» در برنامه امسال هیات مکتب‌الصادق(ع) اظهار کرد: علت انتخاب این شعار این بود که انقلاب از زمان پیامبران الهی شروع شد و زمان پیامبر اسلام(ص) به اوج خود رسید و این حرکت کم کم به انقلاب اسلامی رسید./1304/

 

مکتب الصادق هیأتی در تراز انقلاب اسلامی است

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات