۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۷۲۱۱۶۸
آیت الله کعبی:

جرم اخلال‌گران امنیت و آرامش مردم، قابل گذشت نیست

جرم اخلال‌گران امنیت و آرامش مردم، قابل گذشت نیست
نماینده مجلس خبرگان رهبری احکام الهی را خط قرمز نظام اسلامی دانست و گفت: جرائم اخلال‌گران به امنیت و آرامش مردم و توهین به نوامیس و مقدسات جامعه اسلامی قابل گذشت نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه امام حسین(ع) با اشاره به وظایف حکومت دینی و حوزه های علمیه گفت: سرلوحه وظایف حکومت دینی و حوزه های علمیه براساس سیره رسول اکرم و اهل بیت علیهم السلام آموزش قرآن به شهروندان دولت اسلامی و مسلمانان است.

وی افزود: این آموزش چند بُعد روخوانی، روانخوانی، شناخت مفاهیم، تدبر در قرآن و انس با قرآن را به همراه دارد و این انس باید در آموزه های آکادمیک و حوزوی تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به راه اندازی نهضت قرآنی اظهار کرد: انس با قرآن باید آنچنان در جامعه رونق پیدا کند که هر فردی در هر مسئله روزمره ای برای حل آن مسئله قدرت مراجعه به قرآن را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با تشریح این نکته که تحکیم پایه های اخلاق فردی و اجتماعی از جمله فلسفه انس با قرآن است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تاکید دارند و ما برای رشد و پیشرفت همه جانبه به ساخت فرهنگ عمومی بر پایه اخلاق نیازمند هستیم.

آیت الله کعبی افزود: برای صیانت از اخلاق و فرهنگ باید به مومنین و راه یافتگان به مکتب اهل بیت(ع) بها داده شود و مورد تکریم قرار گیرند و از سوی دیگر نسبت به مفسدین، مخربین و تضعیف کنندگان بنیان های اخلاقی و اجتماعی جامعه مقابله صورت پذیرد.

وی با ابراز اینکه امید، اعتماد، حجاب و عقلانیت باید به عنوان ارزش های اجتماعی ترویج شود، تصریح کرد: نسبت به اجرای حکم خدا تساهل و تسامح و عقب نشینی ممنوع است و نباید اجازه عبور از خط قرمز اسلام را داد و حجاب و عفاف حکم خدا است و حکم خداوند باید خط قرمز جامعه اسلامی باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری برخورد قاطع با هنجارشکنان اجتماعی را لازم و ضروری دانست و گفت: یک عده به دنبال ایجاد دوقطبی های کاذب در جامعه هستند که باید بسیار هوشیارانه و با بصیرت برخورد کرد و نباید اجازه دوقطبی سازی بین محجبین کامل و حجاب سطحی را داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قدرت و حکومت را امانت و ابزاری برای خدمت و تعالی مادی و معنوی جامعه برشمرد و ابراز کرد: فلسفه قدرت اقامه حق، اجرای عدالت و مقابله با باطل و ظلم و ستم است همچنین حکومت باید اصلاح و بهبودی اوضاع فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه و حفظ امنیت و آرامش را در دستور کار مسئولان خود قرار دهد.

وی ادامه داد: حکومت باید نسبت به اشتباهات کوچک و قابل اغماض با دیده عفو بنگرد اما به شرطی که ترک حقی صورت نگیرد، بلکه آن کسی که با نا امنی مظلومی را به قتل رسانده و یا به نوامیس جامعه اسلامی بی حرمتی کرده و یا به مقدسات اسلام توهینی روا داشته است را باید به اشد مجازات رساند تا درس عبرتی برای سایر آشوبگران و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه باشد.

آیت الله کعبی افزود: جرائم اخلال گران به امنیت و آرامش و جنایتکارانی که به مثابه مزدور آمریکا و صهیونیسم در میدان عمل کرده اند، قابل گذشت نیست.

ارسال نظرات