۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۷۲۳۴۷۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

همراهی جوانان در ۱۳ آبان با نظام اسلامی/ خواص مراقب حرکات و گفتار خود باشند

همراهی جوانان در ۱۳ آبان با نظام اسلامی/ خواص مراقب حرکات و گفتار خود باشند
استاد حوزه گفت: در طول تاریخ هیچ جامعه ای یک دست نبوده است و اگر عده قلیلی تندی و ناسزا می‌گویند باید به سیل جوانان در ۱۳ آبان در حمایت از این انقلاب توجه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه شامگاه پنجشنبه با حضور در مراسم بزرگداشت شهدای امنیت که از سوی نهادهای حوزوی در حرم حضرت معصومه برگزار شد با اشاره به سختی فقدان از دست دادن جوانان انقلابی در حوادث اخیر کشور گفت: شهادت مقامی است که جای تاسف در آن راه ندارد بلکه باید از دست نیافتن به آن غبطه خورد.

وی افزود: این مقام آنچنان ارزش والایی دارد که امیرالمومنین (ع) با آن همه عظمت التماس رسیدن به این مقام را از خداوند می کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بالاترین مرگ شهادت است، ابراز کرد: شهادت مصیبت نیست که صبر بخواهد شهادت نعمتی است که شکر می خواهد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه اسلام به راحتی به دست من و شما نرسیده است، تصریح کرد: آمار شهدای شیعه در زمان عبدالملک را هزاران نفر نگاشتند و روحانیت از گذشته تاکنون در این قصه نقش موثر و والایی دارد.

وی با تصریح بر اینکه در عصر معاصر نیز اسلام ناب با شهادت روحانیت بسیاری به نسل امروز رسیده است، تاکید کرد: خط شهادت در جامعه روحانیت نه تعطیل شده و نه تعطیل شدنی است و با شهادت درخت اسلام تنومندتر خواهد شد و حوادث اخیر بخشی از آن چیزی است که از گذشته دیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: این انقلاب ساده به دست نیامده که بخواهیم به راحتی از دست بدهیم لذا برای ماندگاری اسلام شهادت را توفیق برای خود می دانیم.

وی با بیان آیاتی از کلام الله مجید خاطرنشان کرد: آیه ۱۴۶ و ۱۴۷ سوره آل عمران ویژگی شهدا و دعای خداوند برای آنان را بیان کرده است که خدا محوری، سستی و تردید به خود راه ندادن، عدم ضعف در اراده، سر تسلیم در مقابل دشمن پایین نیاوردن و صبوری ۵ ویژگی مهم شهدا است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قاطبه جوانان کشور با ولایت و انقلاب همراه هستند و در طول تاریخ هیچ جامعه ای یک دست نبوده است و اگر عده قلیلی تندی و ناسزا می‌گویند باید به سیل جوانان در ۱۳ آبان در حمایت از این انقلاب توجه کرد.

وی با بیان اینکه دشمن فهم صحیحی از ملت ایران ندارد و آنها را نمی شناسد، خاطرنشان کرد: آنهایی که با روی دادن این حوادث و حرکات منافق گونه عده ای منافق صفت و داعشی مسلک چشم دوخته اند بدون شک احمق هستند چراکه هنوز ملت ایران و عرق به وطن و ولایت آنان را نفهمیدند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: اعتراض غیر از آدم کشی است در گذشته هم در زاینده رود اعتراض شد و از صدا و سیما هم پخش شده و نظام خود با آنها همراهی کرد اما اینبار دشمن در قالب اعتراض آدم کشی کرد که ماهیت اعتراض با اغتشاش و آدمکشی کاملاً متفاوت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که دینداری هزینه دارد، بیان کرد: بلال و اباذر شکنجه شدند، پیامبر و امیر المومنین مورد اهانت قرار گرفتند و امام حسین به شهادت رسید لذا اگر شیعه برای اسلام مورد ناسزا واقع شد ناراحت نشود چرا که ماندگاری اسلام و دین هزینه دارد.

وی ابراز کرد: سلبریتی ها، ورزشکاران و هنرمندان توجه کنند خواص نقش مهمی در جامعه دارند و لذا باید مواظب حرکات و گفتار خود باشند که دشمن از ناآگاهی ها سوء استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه مشکلات را تذکر می‌دهیم، اذعان کرد: مشکلات اقتصادی داریم و دولتمردان باید برای بی ثباتی بازار و قیمت‌ها فکر اساسی کنند و هیچگاه بر خطاها چشم نمی بندیم و تذکر می‌دهیم اما ریشه ها را نابود نمی کنیم چرا که نه تنها دین و امنیت بلکه حیثیت کشور در خطر می افتد.

وی در پایان با اشاره به اتحاد همه ملت تصریح داشت: این کشور برای همه اقشار جامعه است همه این مردم اعم از شیعه و اهل سنت باید بر آن چه می گویند مواظبت جدی کنند که بهانه‌ای به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی نداده باشند.

ارسال نظرات