۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۷۲۳۶۶۱
با همکاری تعدادی از مراکز فرهنگی هنری کشور انجام گرفت؛

اعلام فراخوان سوگواره شعر «رواق سرخ» در سوگ شهادت زائران حرم حضرت شاهچراغ

اعلام فراخوان سوگواره شعر «رواق سرخ» در سوگ شهادت زائران حرم حضرت شاهچراغ
فراخوان سوگواره ملی شعر «رواق سرخ» با موضوع شهادت زائران حرم حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ) علیه‌السلام اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سوگواره شعر رواق سرخ با هدف بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با همکاری تعدادی از مراکز فرهنگی- هنری کشور از جمله مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، نیمه دوم آذر 1401 در شیراز برگزار خواهد شد.

محورهای اصلی این سوگواره شامل «حادثه ترور و زائران شهید حرم حضرت احمدبن موسی(ع)»، «شهدای شاخص این حادثه:(شهدای دانش‌آموز، دانشمند شهید فریدالدین معصومی و خادم شهید حسن علی پورعیسی)» و همچنین «آرتین- شاهد مظلوم» است.

شاعران علاقه‌مند میتوانند شعرهای خود را با توجه به محورهای سوگواره تا 5 آذرماه سال جاری از طریق پیام‌رسان‌های «سروش» و «ایتا» به شماره 09376588522 ارسال کنند. ارسال آثار بدون محدودیت سنی و در همه قالب‌های شعری(کلاسیک، سپید، نیمایی و...) امکان‌پذیر است.

جوایز این سوگواره شامل 10 میلیون تومان هزینه سفر به کربلا برای سه نفر و 3 میلیون تومان هزینه سفر به مشهدمقدس برای پنج نفر به نیابت از شهدای مظلوم این حادثه است.

دبیرخانه سوگواره رواق سرخ نیز به نشانی مشهد، بلوار شهید کامیاب، کامیاب 34، پلاک 3، ساختمان امام رضا(ع) در حال فعالیت است.

شایان ذکر است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع هنری همچون شب شعرها، در برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف به مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز با دیگر مراکز فرهنگی و هنری کشور مشارکت می‌کند.

اعلام فراخوان سوگواره شعر «رواق سرخ» در سوگ شهادت زائران حرم حضرت شاهچراغ

ارسال نظرات