۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۷۲۷۱۱۷
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه ای:

دولت فرانسه مسؤول عواقب اهانت بی‌شرمانه علیه مقدسات مسلمانان است

دولت فرانسه مسؤول عواقب اهانت بی‌شرمانه علیه مقدسات مسلمانان است
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکومیت اقدام نشریه فرانسوی علیه مقدسات اسلام تصریح کرد: دولت فرانسه مسئول عواقب اهانت بی‌شرمانه علیه مقدسات مسلمانان جهان است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی علیه مقدسات اسلام بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

سلسله اقدامات زنجیره‌ای وهن‌آمیز و اصرار چندین باره نشریات و روزنامه‌های غربی برای اهانت به ساحت مقدسات اسلام، پیامبر اعظم (صلی‌الله‌ علیه‌ و‌  آله‌و‌ سلم)، مرجعیت و بزرگان دینی، به رویکردی تحریک‌آمیز و زشت علیه دیگر ادیان الهی - آسمانی و مقدسات برای ضربه زدن به باورها و ارزش‌های دینی و اعتقادی و انحراف افکار عمومی از معارف حقه مکتب نورانی اسلام بدل شده و نشان از سقوط شدید فکری، اعتقادی و انحطاط اخلاقی آنان دارد.

اقدامات حقارت‌آمیز عمدی دوره‌ای برخی روزنامه‌ها و نشریات زنجیره‌ای غرب در نسبت دادن اقدامات مجرمانه و پلید گروه‌های تکفیری، تروریستی، وهابی و سلفی این فرزندان نامشروع آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی و دست ساخته استکبار جهانی به اسلام و پیامبر اکرم، تلاشی مذبوحانه برای گمراه کردن افکار عمومی جهانی و بزرگترین ظلم به ساحت سید و سرور بشریت، حضرت رسول (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) و مقدسات و مرجعیت این پناهگاه و ملجاء مستضعفان جهان است.

جهان، این روزها از یک سو شاهد هنجارشکنی و بی‌حرمتی فلسطین اشغالی و تعرض به ساحت مسجدالاقصی اولین قبلهٔ مسلمین است و از سویی دیگر شاهد هتک حرمت حریم اسلام و مرجعیت عالی مذهبی و سیاسی توسط یک نشریه رسوا و مبتذل فرانسوی است. در پی اقدام موهن نشریهٔ فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی، قلب میلیون‌ها مسلمان جریحه‌دار شده و احساسات پاک آنان به غلیان در آمده و موجبات بروز نفرت و انزجار و خشم انقلابی مسلمین جهان از این اقدام نفرت آمیز شده است. بی‌تردید این حرکات شنیع،  طراحی شده اتاق‌های فکر غربی، در راستای جنگ ترکیبی - شناختی و رسانه‌ای علیه مسلمان است.

فرانسه که به دروغ خود را مهد تمدن و آزادی و مدافع حقوق بشر، کودکان و زنان معرفی می‌کند، سوابق ننگین و شرم‌آوری از نقض حقوق بشر در کارنامه خود دارد. هنوز هزاران جمجمه شهدای انقلاب الجزایر از زنان و مردان کودکان بیگناه مسلمان الجزایری که به دست اشغالگران فرانسوی به شهادت رسیده‌اند، در موزه مردم شناسی پاریس نگهداری می‌شود.

ملت مسلمان ایران، ضمن اعلام انزجار و خشم شدید از اینگونه اقدامات نفرت‌آمیز، دولت فرانسه را مسئول عواقب این اهانت بی‌شرمانه علیه مقدسات مسلمانان جهان می‌داند.

ارسال نظرات