۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۳۶۸۴۸
مدیر حوزه خراسان خبر داد؛

رشد ۴۶درصدی ثبت‌نام ورودی حوزه علمیه خراسان

رشد ۴۶درصدی ثبت‌نام ورودی حوزه علمیه خراسان
مدیر حوزه علمیه خراسان با قدردانی از اساتید و مدیران در موضوع پذیرش طلاب، نتیجه آن را رشد ۴۶ درصدی ثبت‌نام ورودی حوزه علمیه خراسان نسبت به سال گذشته عنوان کرد.

به‌گزارش خبرگزاری رسا در استان خراسان رضوی، امتحانات شفاهی دروس خارج (سطح ۴) این حوزه با حضور اساتید دروس خارج و سطوح عالی در ۱۲ گروه امتحانی، آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در مراسم افتتاحیه این امتحانات به ارائه گزارش کوتاهی از سفر به مدارس علمیه خراسان و بازدیدهای انجام شده پرداخت و آن را در رصد، پایش و شناخت وضع موجود موثر و لازم برشمرد.

وی با قدردانی از اساتید و مدیران و سایر کسانی که در موضوع پذیرش امسال اقدام کرده اند، نتیجه آن را رشد ۴۶ درصدی ثبت نام ورودی حوزه علمیه خراسان نسبت به سال گذشته عنوان کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر همت و تلاش مسئولان و اساتید مدارس در عرصه پذیرش، تقویت ایمان و انگیزه را عامل مهمی در مسیر طلبگی دانست که در این میان نقش اساتید بسیار ارزشمند می باشد.

وی با تاکید بر تقویت روحیه نشاط و شادابی در کنار اخلاق و تهذیب، از اساتید خواست تا با حضور در جمع طلاب مدارس به ویژه در شهرستان ها، نسبت به این جنبه مهم اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان از بازنگری در بیمه درمانی اساتید خبر داد که گام خوبی در جهت تقویت این بیمه برداشته شده و ابتدا برای اساتید سنین ۵۰ تا ۶۰ سال اجرا می‌شود و در گام‌های بعدی برای اساتید جوان‌تر نیز نهایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط با بیان اینکه تأمین منابع پایدار با احیای موقوفات حوزوی پی گرفته شده و اقدامات خوبی در حال اجرا است، توجه به مسئله وقف برای مدارس علمیه که در گذشته بوده را مدنظر قرار داد.

ارسال نظرات