۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۷۴۰۰۶۰
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

انسان باید خوش اخلاقی را هر روز تمرین کند

انسان باید خوش اخلاقی را هر روز تمرین کند
اصفهان – حجت الاسلام سعیدی آریا گفت: انسان باید خوش اخلاقی را هر روز تمرین کند چرا که بداخلاقی‌ها و بدخویی‌های عبادات را می‌سوزاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا سه شنبه شب درادامه سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی در مجلس عزاداری هیات مهتدون کاشان، گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید، کاسبی انسان با ایمان و مومن در هر شغل و حرفه‌ای که هست پاک بوده و اجازه نمی‌دهد لقمه حرام وارد زندگی او شود.

وی با اشاره به اینکه انسان با ایمان و مومن خوش اخلاق است، افزود: کسی که بد اخلاق است حتی اگر اهل نماز شب هم باشد یک پای ایمانش لنگ می‌زند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی اظهار داشت: خوش اخلاقی با خانواده، ذخیره آخرت انسان مومن با ایمان است در غیر این صورت باید فشار قبر را تحمل کند، انسان بد اخلاق نه تنها خود بداخلاق است بلکه بداخلاقی را به دیگران تسری می‌دهد.

وی ادامه داد: انسان باید خوش اخلاقی را هر روز تمرین کند چرا که بداخلاقی‌ها و بدخویی‌های عبادات را می‌سوزاند و نابود می‌کند و اعمال صالح انسان را بر باد می‌دهد.

حجت الاسلام سعیدی آریا با اشاره به اینکه انسان مومن و با ایمان بسیار انفاق کننده است، گفت: انسان با ایمان و مومن از اضافه مال خود انفاق می‌کند ضمن اینکه هنگام انفاق مراقب شیطان باشید چرا که شیطان اجازه نمی‌دهد انفاق کنید.

وی ادامه داد: دستی که صدقه می‌دهد و انفاق می‌کند قبل از اینکه دست او در دست نیازمندان قرار بگیرد در دست خدا قرار می‌گیرد و چنین دستی که در دست خدا قرار گرفته است را باید بوسید.

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: انسان مومن و با ایمان بیهوده گو و یاوه گو نیست، کلامی را که نیاز است به زبان می‌آورد و هر حرفی را نه می‌گوید و نه می‌شنود و برای گوش و زبان خود ارزش قائل است، از این رو خطا‌های انسان پرحرف نیز زیاد است.

حجت الاسلام سعیدی آریا اظهار داشت: انسان تا کلامی را نگفته است کلام اسیر او است، اما زمانی که کلامی را بر زبان آورد این انسان است که در اسارت کلام است.

وی یادآور شد: انسان مومن و با ایمان در دین نیرومند و قدرتمند است و شیطان و هوای نفس نمی‌تواند او را به زمین بزند و به واسطه قدرتی که دارد به دیگران زور نمی‌گوید و ظلم نمی‌کند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه انسان با ایمان نسبت به همه موضوعات با غیرت است، افزود: موسیقی حرام غیرت را از انسان می‌گیرد و انسان را بی غیرت می‌کند و یکی از عوال اصلی بی غیرتی انسان موسیقی حرام است.

وی افزود: موسیقی غنا و موسیقی که ترجیع بند و ضرب آهنگ دارد و مناسب مجالس لهو است بر اساس نص صریح روایات حرام است چرا که حال هوای موسیقی حرام غیرت را از انسان می‌گیرد و برای اینکه جوانان را بی غیرت کنند آن‌ها را به موسیقی حرام دعوت می‌کنند.

حجت الاسلام سعیدی آریا با بیان اینکه مال حرام نیز انسان را بی غیرت می‌کند، گفت: خداوند از همه با غیرت‌تر است و خداوند نسبت به بندگان خود غیور است و باید مراقب بود به دیگران ظلم نکرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات