۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۴۱۵۳۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دغدغه آموزش و پرورش، ارائه راهکار‌های تقویت ایمان و امید دانش آموزان باشد

دغدغه آموزش و پرورش، ارائه راهکار‌های تقویت ایمان و امید دانش آموزان باشد
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به نزدیک شدن بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: دغدغه مدیریت آموزش و پرورش رفع مشکلات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشان، گفت: انعکاس و به تصویر کشیدن توانمندی‌های علمی و اجرایی نظام اسلامی امید را در دل‌ها زنده می‌کند.

وی مدرسه خوب و امکانات بسیار مهم و برای ارتقاء هر کشوری لازم دانست و اظهار داشت: مهمتر از سخت افزار، نرم افزار است که باید به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به نزدیک شدن بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: دغدغه مدیریت آموزش و پرورش رفع و بهبود مشکلات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نخستین شاخصه مدیریت را توانمندی و تعهد دانست و با تأکید بر انتخاب مدیران توانمند برای آموزش و پرورش، گفت: سال گذشته در بازدید از ۱۲۰ مدرسه مشخص شد هر مدرسه‌ای که مدیر توانمندی داشت به لحاظ آموزش و پرورش، مدرسه توانمندی بود.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی آینده را باید با همکاری مربیان پرورشی پرتلاش و خلاّق، امام جماعت قوی، حوزه علمیه، دفتر امام جمعه، در زمینه علمی و تخصص و از نظر تربیتی و پرورشی قوی آغاز کرد، افزود: نقاط ضعف علمی و تربیتی سال قبل را شناسایی و راهکار ارائه شود، مدیران موفق تشویق از تریبون نماز جمعه معرفی شوند و برای مدیرانی که توانمندی کمتری دارند راهکار اصلاحی به او آموزش داده شود و مدیرانی که توانایی و توانمندی ندارند تغییر داده شوند.

به گفته وی دغدغه آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش در حوزه نرم افزار باید ارائه راهکار‌های تقویت امید و ایمان دانش آموزان باشد در غیر این صورت اگر حتی زیباترین مدارس را هم داشته باشیم خروجی که مورد نظر امام زمان (عج) باشد بدست نخواهد آمد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش از مسائل داخلی و مسائلی که در جهان اسلام و دنیا می‌گذرد جدا نیست افزود: درس اربعین درسِ نصرت حجت الله است و امام زمان(عج) حجت حاضر است و همه موظف به نصرت ایشان هستیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه همه تلاش ما در عصر غیبت باید در راستای نصرت امام زمان(عج) باشد و در همه فعالیت‌های خود کمک به امام زمان(عج) فراموش نکنیم، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در دولت مهدوی کارگزار باشیم در دوران غیبت باید تمرین کنیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات