۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۴۱۶۸۳

اختتامیه دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین برگزار شد

اختتامیه دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین برگزار شد
اختتامیه دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین علیه السلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اختتامیه دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین علیه السلام، سه شنبه شب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم در ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

معینی پور دبیر جشنواره ملت امام حسین گفت: رخداد سوگواره ملت امام حسین دومین دوره خود را پشت سر گذاشت که با محوریت معارف امام حسین و دهه عاشورا و اربعین راه اندازی شد.

وی افزود: هدف از سوگواره امام حسین هم افزایی مجموعه تولیداتی است که در بستر فضای مجازی با محوریت های امام حسین و معارفی تولید می گردد، سازماندهی و تقویت شوند چرا که از سویی فضای مجازی با زندگی ها عجین شده و از سوی دیگر حوزه معارفی و معنویت با صورت های بسیار جذاب در حال ایجاد است که باید آنها را راهبری و سازماندهی جدی کرد.

دبیر جشنواره ملت امام حسین ابراز کرد: ضعف جدی در سکوهای انتشار آثار دینی داریم که باید فکر جدی برای آن کرد، هرگاه آثاری از سکوی مناسبی منتشر شده و به خوبی دیده و بازخورد داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه دشمن به دنبال کم رنگ کردن حضور مسلمانان در اربعین بود، اظهار داشت: هشتاد و چهار درصد مردم ایران سیاه پوش امام حسین علیه السلام در محرم و صفر بودند و بسیاری علاقمند بودند در پیاده روی اربعین شرکت کنند و این ذات مردم ایران است که دشمن نمی تواند به گزند و آسیبی برساند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه چهار میلیون و پنجاه هزار نفر ایرانی در اربعین حضور داشتند، خاطرنشان کرد: زیبایی های اربعین در قاب رسانه های جهان کمتر دیده شده است از اینرو حوزه هنر و رسانه در جامعه دینی نمی تواند از این پدیده ها به راحتی گذر کند و در هر قالبی هنر را با مقدسات و معنویات خصوصا اربعین حسینی پیوند می‌زند تا این رخداد عظیم را به جهانیان بشناسند.

وی ادامه داد: ظرفیت های زیادی در فضای مجازی داریم که هم فرصت و هم می تواند خطر باشد، وقتی موضوعی با دین و ائمه عجین می شود حوزه اثرگذاری را صدها برابر می کند و شما جایی دست گذاشته اید که هیچ رقیبی در آن ندارد.

در پایان از برگزیدگان دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین علیه السلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قم و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات