۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۴۶۳۳۰
عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده مطرح کرد؛

لزوم دفاع از نظام اخلاقی و ارزشی خانواده

لزوم دفاع از نظام اخلاقی و ارزشی خانواده
یوسفی با بیان اینکه اصطلاح مقاومت در حوزه خانواده یک معنای آسیب شناسی دارد، گفت: کم و بیش از دست رفتن یکپارچگی و کم و زیاد شدن ارزش ها سبب ایجاد اضطراب در خانواده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و تعالی خانواده، محمد مهدی یوسفی عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده در ششمین پیش نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم با موضوع دین، معنویت و مقاوم سازی خانواده در جهان متحول با اشاره به اینکه خانواده با رخداد های تحولی و رخدادهای غیر هنجاری مانند بیماری و حوادث در طول زندگی مواجه است، گفت: عصر حاضر به علت سرعت تغییرات متفاوت از سده های گذشته است که این امر منجر می شود انسان معاصر همراه دلهره و اضطراب زندگی کند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی با شعار حمایت از خانواده وارد عرصه انتخاباتی می شوند، عنوان کرد: این کار نشان می دهد که تهدید خانواده جهان شمول است؛ خانواده در این شرایط چگونه می تواند از نظام اخلاقی و ارزشی خود دفاع کند؟؛ کم و بیش از دست رفتن یکپارچگی و کم و زیاد شدن ارزش ها باعث ایجاد اضطراب در خانواده می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه مراجعاتی داریم که خانواده ها از تربیت سخت فرزندان ابراز نگرانی می کنند، مطرح کرد: همایش بین المللی خانواده مقاوم در نظر دارد به مقاوم سازی خانواده از بعد دین و معنویت بپردازد و اساتید در این همایش به شکل کامل و وافی به تبیین مسئله می پردازند.

یوسفی با تاکید بر این که اصطلاح مقاومت در حوزه خانواده یک معنای آسیب شناسی دارد، افزود: این همایش در مورد خانواده ای که در برابر تحول مقاومت می کند نسبتی ندارد و مخاطب این همایش خانواده های تحول پذیر و به دنبال تکامل و پیشرفت در روابط خانوادگی اجتماعی است.

ارسال نظرات