۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۸۶۶۹۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

70 غیر ایرانی در جشنواره نامه‌ای به امام رضا شرکت کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این‌که تاکنون ده هزار نامه به دبیرخانه جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) در استان ارسال شده است، گفت: از این تعداد 70 نامه مربوط به اتباع خارجی است.
رییس ستاد اقامه نماز مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز درجمع خبرنگاران با اشاره به این‌که تاکنون ده هزار نامه به دبیرخانه جشنواره نامه ای به امام رضا‌(ع) در استان ارسال شده است، گفت: از این تعداد 70 نامه مربوط به اتباع خارجی است.

وی افزود: نامه‌ای اتباع خارجی از کشورهای فرانسه، نیجریه، افغانستان، پاکستان، هندوستان و تایلند به جشنواره نامه‌ای به امام رضا‌(ع) ارسال شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران تصریح کرد: جشنواره نامه‌ای به امام رضا‌(ع) رویداد ملی است و ارادتمندان به ساحت مقدس امام هشتم از سایر کشورها، دل نوشته‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به برنامه‌ها متنوع و متعدد در دهه کرامت، خاطرنشان کرد: دهه کرامت که از میلاد حضرت معصومه(س) تا تولد امام رضا(ع) به طول می انجامد با اجرای ده ها رخداد فرهنگی هنری و جشن های باشکوه مصادف خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برپایی نمایشگاه کاروان آفتاب، کتاب حدیث سلسله الذهب، کارگاه تخصصی نامه‌ای به امام رضا (ع)، تواشیح‌خوانی و مدیحه‌سرایی رضوی، چاوشی خوانی رضوی، نمایشگاه کتاب، ایستگاه نقاشی و قصه‌گویی رضوی، اجرای نمایش صحنه‌ای، عصری با شعر رضوی و مروری بر فیلم و عکس رضوی را از برنامه‌‌های دهه کرامت برشمرد.

وی با بیان این‌که جشنواره نامه‌ای به امام رضا تنها اختصاص به اقشار خاصی نداشت، اظهار کرد: همه هموطنان ایرانی هفت سال به بالا با هر میزان تحصیلات هر آنچه را که باور داشتند در قالب نامه‌ای سرشار از سادگی، صداقت و ارادت به ساحت قدسی امام هشتم به رشته تحریر درآوردند و در این رویداد شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: جشنواره نامه‌ای به امام رضا‌(ع) دستاورد فرهنگی و هنری ارزشمند در راستای گسترش سیره ائمه معصومین(ع) دارد.

وی در پایان گفت: فرهنگ رضوی تأثیر مثبتی در بطن جامعه دارد و بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد و اشاعه فرهنگ رضوی باید دغدغه ایده‌پردازان و هنرمندان باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات