۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۸۶۹۷۳
حجت الاسلام قرائتی:

طلاب با مهارت‌های ارائه دانش آشنا شوند

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام قرائتی گفت: مهارت مسأله گفتن، قصه گفتن، تاریخ گفتن و مهارت تفسیر گفتن از مهارت‌های بسیار مهمی است که طلاب باید با آن آشنا شوند.
حجت الاسلام محسن قرائتي


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از واحد خبر دانشگاه باقر العلوم(ع)، حجت الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، روز گذشته در جلسه تفسیر قرآن با حضور دانشجویان و دانش‌پژوهان دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: درس های حوزه و دانشگاه در صورت یادگیری مهارت‌های ارائه آن مفید است.

وی در ادامه افزود: برخی از افراد با سواد هستند که چون مهارت ارائه آن را ندارند توانایی بیان احکام، تفسیر، حدیث و مسأله را ندارند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به تعطیلی دانشگاه و حوزه در ایام تابستان اظهار داشت: اگر افراد با مهارت های ارائه تفسیر و مانند این ها آشنا باشند می توانند در ایام تعطیلی تابستان در محل زندگی خود به تبلیغ دین بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات امروز حوزه وجود افرادی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند و جز هیأت علمی شدن در دانشگاه ها از عهده کار دیگری بر نمی آیند.

حجت الاسلام قرائتی تأکید کرد: اگر می خواهید فرد مفیدی باشید، باید با مهارت های مختلف آشنا شوید و این مهارت ها باید به صورت متن درسی ارائه شود.

وی تصریح کرد: مهارت مسأله گفتن، قصه گفتن، تاریخ گفتن و مهارت تفسیر گفتن از مهارت های بسیار مهمی است که باید با آن آشنا شوید و اگر حوزه این دوره ها را برگزار نکرد خودتان به دنبال یادگیری این مهارت ها بروید.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به ضرورت ارزش گذاری کار ها یادآور شد: اگر می خواهید بدانید که کار شما دارای ارزش است یا خیر، کار شما مغز دار است یا پوک، باید ببینید که در کار خود از کتاب آسمانی استفاده می کنید یا نه« یَا أَهْلَ الْکِتَابِ لَسْتُمْ عَلَىٰ شَیْءٍ حَتَّىٰ تُقِیمُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنجِیلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَیْکُم مِّن رَّبِّکُمْ، ای اهل کتاب! شما هیچ آیین صحیحی ندارید، مگر اینکه تورات و انجیل و آنچه را از طرف پروردگارتان بر شما نازل شده است، برپا دارید».

وی بیان داشت: اگر قرآن بر ما اقامه شده است، فکر، اخلاق، استدلالات، کارها و حرف زدنمان قرآنی است باید خدا را شکر کنیم و هر چه از قرآن فاصله بگیریم به پوکی نزدیک شده ایم.

قابل ذکر است، در بخشی از این مراسم، حجت الاسلام قرائتی به پرسش مطرح شده از سوی دانشجویان و دانش پژوهان پاسخ گفت./919/د102/س

ارسال نظرات