۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۹۱۰۱۷

تاکید آیت الله حیدری بر بزرگداشت غدیر

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خنثی سازی توطئه های دشمنان در مسایل فرهنگی را در گرو بزرگداشت عید غدیر دانست.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که عید غدیر از بزرگترین اعیاد شیعیان است، اظهار داشت: پیام غدیر، پیام مستمر ولایت در جوامع اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که واقعه غدیر زمینه ساز مناسبی برای تبیین ولایت ائمه اطهار(ع) در جامعه است، افزود: پیامبر اکرم(ص) برای تعیین ولی الله وجانشین بعد از خودش، واقعه غدیر را بوجود آورد؛ از این رو غدیرخم فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه ائمه اطهار(ع) در جوامع اسلامی است.

امام جمعه موقت اهواز، ولایت فقیه را موجب ایستادگی نظام را در برابر هجمه های دشمنان خواند و تصریح کرد: مردم ایران اسلامی روح و جان و زندگیشان برای ولایت فقیه می تپد که وجود ولایت فقیه موجب ایستادگی نظام در برابر هجمه های دشمنان می شود؛ بنابراین ولایت فقیه بند تسبیح اسلام و نظام مقدس ایران است.

استاد عالی حوزه علمیه، به اقدام های دشمنان در مسایل فرهنگی اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی هنگامی که در هشت سال جنگ تحمیلی نتوانستند به اهداف شوم خودشان دسترسی پیدا کنند، به رویکرد جدیدی به عنوان جنگ نرم روی آوردند و در این جنگ از سه محور استحاله عقیدتی، سیاسی و فرهنگی استفاده کردند، که مهمترین آن استحاله عقیدتی است یعنی با ترویج عقاید انحرافی در بین جوانان و نوجوانان ایران اسلامی عقاید آنا را نسبت به آرمان های نظان اسلامی کم رنگ کردند.

آیت الله حیدری، در ادامه سخنان خود، افزود: غدیر نماد ولایت اهل بیت(ع) است و دشمنان برای کم رنگ کردن اهل بیت(ع) در جوامع اسلامی سرمایه گذاری زیادی انجام داده اند؛ بنابراین بزرگداشت عید غدیر موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان در مسایل فرهنگی می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در پایان حوزه های علمیه کشور را از متولیان اصلی دین اسلام خواند و ابراز داشت: روحانیت در خط مقدم جبهه های نبرد حق علیه باطل قرار دارند که باید با تبیین مفاهیم دینی و ارزشی ولایت فقیه و ائمه اطهار(ع) و همچنین پاسخ گویی به شبهات و سؤوالات موجود در جامعه همه توطئه ای دشمنان را خنثی کنند./945/ت302/ص
ارسال نظرات