۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۹۸۰۲۴
رهبر شیعیان بحرین:

هر انقلاب جدید به خمینی جدید نیازمند است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با تاکید بر اینکه وجود رهبری یکی از شرایط اصلی موفقیت قیام های مردمی است خاطر نشان ساخت: هر انقلاب جدید به خمینی جدید نیازمند است.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر دراز این کشور که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد اوضاع ملتهب کشورهای عربی را نتیجه سیاست های حکام توصیف کرد و گفت: زلزله های شدید، طوفان های سهمگین و تحولات سنگینی که در کشورهای عربی در حال رخ دادن است امری اتفاقی و ناگهانی نیست بلکه بر اساس وضعیت موجود و سیاست های ظلم، قلع و قمع، زیرپا گذاشتن کرامت و هویت مردم و فساد صورت می گیرد.

وی افزود: ملت های عربی با فروریختن ترس و وحشت از دل هایشان توانستند به قیام های گسترده دست بزنند و برای تغییر وضعیت زندگی خود و وضع نابسامان جامعه به خیابان ها ریختند.

آیت الله عیسی قاسم رهبری را شرط مهم موفقیت قیام خواند و تصریح کرد: رهبری مهم ترین شرط برای موفقیت قیام است و این شرط در نهضت مردمی ایران حاصل شد و امام خمینی(ره) توانست بر نظام طاغوت گر شاهنشاهی فائق آید و هر قیام جدید برای پیروزی و رشد به خمینی جدید نیازمند است.

رهبر شیعیان بحرین از احتمال وقوع قیام های مشابه در سایر کشورهای عربی خبر داد و اظهار داشت: پیروزی انقلاب های مردمی در تونس و مصر این انگیزه را به شهروندان سایر کشورهای عربی می دهد تا به سمت تغییر و اصلاح گام بردارند، طوفانی که هم اکنون در جهان به راه افتاده است در یک کشور متوقف نخواهد شد بلکه به سرعت به سایر کشورها نیز می رسد.

وی خواستار اهتمام مسوولان به خواسته های مردم شد و گفت: مسوولان برای اینکه با قیام مردم مواجه نشوند باید به خواسته های مردم توجه کنند و به کرامت و حقوق کامل ملت اعتراف نمایند./980/گ
ارسال نظرات