۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۵۲۲
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

جامعه ما در جهان بالنده‌ و پویا بوده و افتخارات فراوانی آفریده است / باید به مردم محروم و مستضعف جامعه توجه بیشتری شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این که جامعه ما در جهان بالنده‌ و پویا بوده و افتخارات فراوانی آفریده است از مسؤولان خواست به مردم محروم و مستضعف جامعه توجه بیشتری کنند.
آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی جامعه اسلامی مهندسین ضمن تقدیر از مواضع و زحمات جامعه‌ اسلامی مهندسین گفت: هیچ وقت نقطه ضعفی از جامعه مهندسین نشنیده‌ام تا از آن گلایه کنم؛ این نشان می‌دهد این عزیزان در خدمت به دین و احکام الهی تلاش فراوانی کرده‌اند و به دنبال عزت اسلام، نظام و انقلاب هستند و باید قدردان فرصت بوجود آمده باشند.

وی برقراری حکومت اسلامی و شیعی را فرصتی دانست که مسئولین باید از آن استفاده کنند و افزود: امروز باید از فرصتی که در جهان بوجود آمده است استفاده کنیم و به دنبال تحقق مقاصد الهی باشیم؛ زیرا فرصت بوجود آمده امانتی الهی است و حفظ این امانت بسیار ضروری است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید از این فرصت برای برافراشته شدن پرچم اسلام در سراسر جهان استفاده کرد، ادامه داد: خیانت در امانت الهی، خیانت به جامعه، نظام، اجتماع و انقلاب است و مسؤولان باید از موقعیتی که برای آن‌ها فراهم شده است، برای دفاع از ارزش‌ها استفاده کنند.

وی با اظهار تأسف از وضع نگران‌کننده‌ تورم و گرانی، رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید به مردم محروم و مستضعف جامعه توجه بیشتری شود و رعایت حال آنان بر همه‌ مسئولان در اولویت است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی احترام و التزام به قانون را لازمه‌ جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: احترام به قانون برای همگان ضروری است و احترام به آن از اشخاص و افراد والاتر است و همه باید به دنبال اجرای دقیق و صحیح قانون باشند و از آن تخلف نکنند.

وی با تأکید براینکه باید قانون همهی چارچوب‌ها را دقیق مشخص کرده باشد، تصریح کرد: باید وظایف و اختیارات رئیس جمهور و هر یک از وزرا، مسئولین و مدیران طبق قانون مشخص باشد؛ نه اینکه هر کسی که پست وزرات و مدیریت می‌گیرد برای خودش چند معاون و مشاور بدون ضابطه انتخاب نماید. کشور باید به گونه‌ای باشد که همه مسائل براساس قانون سیر کند و همه قانونمند باشند و کسی نتواند از حق خود تجاوز کند؛ زیرا احترام به قانون از روز نخست اسلام مطرح بوده و شخص حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز بر آن تاکید فراوان داشتند.

این مرجع تقلید، انقلاب را ثمره‌ ایثار و فداکاری جوانانی دانست که از جان و زندگی خود گذشتند و افزود: ما شهدای فراوانی را برای برپایی این انقلاب و نظام دادیم تا کشوری اسلامی و انقلابی داشته باشیم. جوانان ما برای حاکمیت اسلام به جبهه‌ها رفتند و از این نظام دفاع کردند و ما وظیفه داریم از این خون‌ها حفاظت کنیم. اگر انگیزه‌ی آنها به غیر از اسلام و ارزش‌های دینی چیز دیگری بود و به آنان غیر از حاکمیت قرآن و احکام اسلام پیشنهاد می‌کردند، هرگز حاضر نبودند که به جبهه‌‌ها بروند.

وی در بخش دیگری از سخنانشان به اهمیت نگهداری از بیت المال و مصرف صحیح و درست آن اشاره کرد و تاکید کرد: تصرف در بیت‌المال بسیار مهم است؛ حتی مصرف بیهوده یک برگ کاغذ برای انسان مسؤولیت‌آور است و باید در برابر خداوند پاسخگو باشد.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه « حفظ بیت‌المال از حفظ اموال خود انسان مهم‌تر است؛ زیرا مصرف بی‌رویه‌ بیت‌المال، ضمان‌آور است» اظهار داشت: بعضی از مصارف غیر ضروری و خلاف شرع و قانون، از بیت‌المال هزینه می‌شود و گاهی آمارهای تکان‌دهنده‌ای را در روزنامه‌ها می‌خوانیم که حاکی از هدر رفتن میلیاردها از پول بیت المال می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه بیت المال برای یک نفر نیست و به همه مردم تعلق دارد، بیان کرد:‌اگر این آمارها درست باشد برای کشور فاجعه‌آور است که برخی بدون توجه به بیت المال چنین خیانت‌های بزرگی را به بیت المال می‌کنند و خیانت به بیت‌المال خیانت به همه‌ی مردم و نظام و انقلاب است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در توصیه‌هایی به مسؤولان نظام گفت: امروز باید مردم را به نظام و انقلاب امیدوارتر کنیم؛ زیرا اگر مردم از نظام ناامید شوند، خطرات زیادی در پی‌خواهد داشت.

وی ادامه داد: جامعه ما در جهان بالنده‌ و پویا بوده و افتخارات فراوانی آفریده است و در منطقه به عنوان کشوری مستقل شناخته می‌شود و باید این استقلال و پویایی را برای همیشه حفظ کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی از امیرالمومنین علی علیه السلام و رفتار عدالت‌خواهانه‌ی آن حضرت، توصیه‌هایی را خدمت مسؤواین و حاضرین ارائه کرد.

گفتنی است،‌در ابتدای جلسه مهندس باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گزارشی از عملکرد جامعه اسلامی مهندسین، خدمت این مرجع تقلید ارائه کرد./917/پ202/ص
ارسال نظرات