۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۹۶۸
استاد دانشگاه تهران:

توجه به ویژگی‌های روحی و روانی لازمه ارتباط کارآمد انسانی با نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: لازمه توفیق در ارتباطات انسانی کارآمد با نسل جوان، توجه به ویژگی‌های روحی و روانی این برهه از زندگی و مبنا قراردادن آنها برای تعامل پایدار، جذاب و اثرگذار است.
همايش بشيران جوان در دفتر تبليغات اسلامي


به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا شرفی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در همایش علمی کاربردی ویژه مبلغان طرح هجرت تابستان 1390«هسته فرهنگی جوان» با اشاره به برخی آیات و روایات ویژگی های نسل جوان را برشمرد و اظهار داشت: قوت و نیرومندی، رقت دل و قلب فضیلت پذیر از جمله این ویژگی‌ها هستند.

وی با اشاره به این که جوانان مخاطب فرشتگان الهی هستند، افزود: بنابه روایات در قیامت هیچ بنده‌ای قدم از قدم بر نمی‌دارد مگر این که از او درباره جوانی‌اش سوال شود.

شرفی ادامه داد: جوانان مایه مباهات الهی هستند و خداوند به جوان عابد بر فرشتگان مباهات می‌کند همچنین محبوب‌تر از هر چیزی نزد خداوند جوانی است که از گناه توبه می‌کند.

وی با اشاره به فرموده امیرمومنان(ع) مبنی بر این که دو چیز است که قدر و قیمت نمی شناسد مگر کسی که این دو را از دست داده باشد و آن جوانی و تندرستی است افزود: استعداد کسب نورانیت و معنویت در وجود جوان نهفته است و مبلغان باید به متجلی شدن آن کمک کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: اعتدال در عتاب و نکوهش جوان از جمله مسائلی است که در برخورد با جوانان باید مدنظر باشد.

وی گفت: جوان باید یا عالم باشد یا متعلم و آموخته‌های دوران جوانی مانند نقشی که بر سنگ حجاری شده باشد ثابت و پایدار می‌ماند.

شرفی در بخش دیگری از سخنان خود شیوه های تعامل با جوانان را دو بخش جمعی و فردی (چهره به چهره) معرفی کرد و خاطر نشان کرد: تکریم شخصیت، گشاده رویی و بشاشت، رفتار ملایم و منعطف، امید آفرینی، تبیین زندگی نامه بزرگان، فرصت سازی و میل به بازگشت پذیری، ایجاد موج مثبت، شبهه شناسی، روزآمد بودن در مسائل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی و انسجام موضوعی و روند منطقی از مواردی است که باید در مناسبات جمعی رعایت شود.

وی ابراز داشت: کم کردن فاصله های ظاهری و سادگی رفتار، برقراری پل عاطفی، هنر خوب شنیدن، همدلی و همدردی، راز داری و تقویت رابطه با خداوند متعال نیز از مولفه های مناسبات فردی است./916/د102/ع

ارسال نظرات