۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۱۹۲
در سال تحصیلی جدید؛

سه مدرسه جدید در خوزستان مجوز تدریس سطح دو گرفتند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، از راه اندازی سطح2 کارشناسی در سه مدرسه علمیه دیگر استان خوزستان در سال تحصیلی جدید خبر داد.
حجت الاسلام آلبکل ـ معاون آموزش حوزه علميه خوزستان
حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که در سال تحصیلی جدید سه مدرسه علمیه دیگر، سطح2 کارشناسی پایه هفت و هشت را تدریس خواهند کرد، گفت: مقطع کارشناسی در مدارس علمیه دزفول، شوشتر و شوش برای نخستین بار تدریس خواهند شد.

وی ادامه داد: مدارس علمیه شهرستان های دزفول، شوشتر و شوش پس از کسب صلاحیت های لازم از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان، مجوز تدریس سطح2 کارشناسی را از معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان کسب کرده اند.

حجت الاسلام آلبکل، با بیان این که این امر موجب کاهش نقل و انتقالات طلاب می شود، اظهار داشت: خوشبختانه امسال مقوله نقل و انتقالات طلاب حوزه علمیه خوزستان با برنامه ریزی های انجام شده، کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسؤول، با اشاره به این که زمان انتقال طلاب خوزستانی به حوزه علمیه قم به اتمام رسیده است، بیان داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان بر اساس برنامه ریزی های منظم، سال گذشته طلاب پایه یک را بومی سازی کرده است و در سال جاری خوشبختانه با دید وسیعی طلاب پایه های دیگر را با هدف بومی سازی نقل و انتقال داده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خوزستان را همزمان با سراسر کشور در 23 شهریورماه با حضور علماء، مسؤولان استانی، فضلای حوزه علمیه، حوزویان و طلاب دانست و گفت: شروع کلاس های درسی حوزه علمیه خوزستان هم 26 شهریورماه است.

وی با بیان این که دوره اختبار و تثبیت طلاب از 12 شهریورماه آغاز و تا 6 مهرماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: طلاب پذیرش شده در مرحله آزمون کتبی و مصاحبه مدارس علمیه پس از گذراندن این دوره یک ماه می توانند پذیرش حوزه های علمیه در پایه یکم را در مدارس علمیه آغاز کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، آزمون نهایی دوره اختبار و تثبیت طلاب در حوزه علمیه خوزستان را از 7 تا 11 مهرماه دانست و گفت: آمار نهایی ورودی طلاب به حوزه علمیه خوزستان پس از این دوره تشخیص می شوند./9463/ت302/ص
ارسال نظرات