۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۲۷۴۵۵
آیت‌ا‌‌لله علوی گرگانی:

افکار شیطانی انسان را به انحراف می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی سعادت و شقاوت انسان را در گرو عمل افراد دانست و گفت: ملاک تقوا و عمل صالح، اطاعت خداوند تبارک و تعالی است.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار شماری از کارکنان وزارت جهادکشاورزی، عمل صالح را موجب سعادت بشر دانست و گفت: برخی از بندگان فقط به فکر خوردن و خوابیدن هستند، قرآن می فرماید اینها تفاوت چندانی با حیوانات ندارند.

وی رعایت حسن اخلاق و دوری از صفات رذیله را دو صفت مهم در زندگی انسان دانست و تصریح کرد: عبادت خدا و انجام واجبات و مستحبات، پرهیز از بد اخلاقی و خشم لازمه ایمان است، خدا افراد تند خو را دوست ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم برخی بندگان را مایه فخر و مباهات خداوند دانست و گفت: خداوند به پیامبر (ص) و سایر اهل بیت (ع) افتخار می کند و در حدیث شریف کساء به این مهم اشاره شده است.

آیت‌الله علوی گرگانی اعمال برخی از بندگان را موجب ناخرسندی خدا و امام زمان (عج) عنوان کرد و افزود: مؤمن همیشه باید خود را در برابر خداوند مقصر بداند و قلبش در حالت اضطراب باشد و در خلوت نفس خود را محاکمه کند.

وی با اشاره به روایتی در توصیف صفات مؤمن، گفت: مؤمن در ارتباط با دیگران لبخند بر لب دارد، ولی در دل غمناک و محزون است زیرا از عاقبت خود بیمناک است؛ برخی خود را بهشتی می دانند و می گویند اگر ما به جهنم برویم معلوم می شود خدا عادل نیست، این افکار شیطانی است و نباید بگذاریم در ما رسوخ کند چراکه موجب انحراف انسان می شود. /928/پ202/ج

ارسال نظرات