۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۴۵۰۹۵
حجت الاسلام آقا تهرانی:

پیروی از ولایت راه مصونیت از فتنه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید در فتنه‌ها گوش به فرمان ولی فقیه بود، گفت: همیشه در بزنگاه‌ها فتنه اتفاق می‌افتد و در فتنه نباید از ولایت جلو یا عقب افتاد چون موجب هلاکت می‌شود.
حجت الاسلام آقا تهراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مسجد اهل‌بیت(ع) در قم گفت: یکی از ارکان اصلی دین اسلام و تمام ادیان ابراهیمی توحید است؛ تمام اصول دین اسلام یعنی نبوت، امامت، عدالت و معاد نیز از توحید برگرفته شده است.
 
وی گفت: هیچ پیامبری یا ولی آن پیامبر دعوت به شرک و کفر نکرده است و آن کسی که به شرک و کفر دعوت کرده باشد، از شیطان‌صفتان است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ولایت و امامت  نیز به توحید برمی‌گردد،‌ خداوند می‌خواهد بر مؤمنان حاکمیت داشته باشد، و ما باید با پذیرفتن فردی که خداوند تعیین کرده است به امر خدا گوش فرادهیم، بنابراین اگر کسی توحید نداشته باشد، نمی‌تواند به ولایت راه پیدا کند.
 
وی گفت: خداوند برای انسان دو حجت و پیامبر دارد، حجت باطنی و حجت ظاهری، پس با وجود این حجت‌ها کسی عذر برای گناه خود و دوری از ولایت ندارد.
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی خاطرنشان کرد: همه انبیاء و اوصیا جانشینانی داشتند،‌حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) حواریون و اسباط داشتند، به این دلیل که با رفتن موسی(ع) و عیسی(ع) گمراهان شبه‌افکنی نکنند.
 
وی بیان داشت: در دوران غیبت نیز باید به دنبال جانشینان پیامبر(ص) حرکت کرد، در زمان غیبت نیز انسان باید روشن کند که زیر کدام پرچم حرکت می‌کند،‌ اگر فرد در دوران غیبت به دنبال ولایت نباشد، نمی‌تواند به درستی در صراط مستقیم قدم بردارد و نیاز به دقت بیشتری است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه راه را بر جهانیان بستند، علامه طباطبایی می‌فرمود که من به دوام معاویه را لعنت می‌کنم،‌ به این دلیل که ارتباط ولایت را با مسلمانان قطع کرد،‌ هیچ کس دیگر هم حتی اگر بهترین فرد باشد حق حکومت بر جامعه را ندارد.
 
وی با بیان این‌که خدا خواست که علی‌(ع) ولی مؤمنان شود، گفت: پیامبر(ص) در روز غدیر امام علی(ع) را به ولایت معرفی نکرد، بلکه پیش از آن در روزی که خانواده خود را انذار داد، علی(ع) اولین ایمان‌آورنده به پیامبر(ص) بود و در همان جلسه به مقاوم ولایت علی(ع) رسید.
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی بیان داشت: بخش زیادی از دعای ندبه به روایاتی اختصاص دارد که پیامبر(ص) در مدح علی(ع) بیان کرده است.
 
وی گفت: سفر آخرین پیامبر(ص) سفر ویژه‌ای بود، پیامبر(ص) در آن سفر فرمود حج را همان‌طوری که من به جا می‌آورم، انجام دهید،‌ پیامبر(ص) تصریح کردند که این سفر آخر است،‌ که جمعیت بسیاری برای آن سفر جمع شد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حجة الوداع همه خواستار خدمت به پیامبر(ص) بودند، حاجی‌های بسیاری آمدند و پیامبر(ص) می‌خواست که مأموریت خود یعنی ولایت امیرالمؤمنین(ع) را در منا مطرح کند،‌ اما منافقان اجازه ندادند،‌ عده‌ای از مسلمانان نگذاشتند پیامبر(ص) خطبه بخوانند.
 
وی گفت: در برخی از اوقات در بزنگاه‌ها فتنه اتفاق می‌افتد، این فتنه در همه زمان‌ها وجود دارد،‌ در فتنه نباید از ولایت جلو یا عقب افتاد که در این صورت انسان به هلاکت می‌افتد، فرد باید در بزنگاه‌های مختلف چشم به امر ولی‌فقیه داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی گفت: در میان مسؤولان نیز گاهی ولایت‌پذیری وجود ندارد، باید برای مقابله با نفس و زیرپاگذاشتن شیطان ملازم و همراه ولایت بود، کسانی در میان مسؤولان وجود دارند که می‌گویند اگر برای کاری طرح و برنامه می‌ریزند و بعد می‌گویند اگر این کارها شود رهبر معظم انقلاب مجبور می‌شود که این کار را بکند.
 
وی گفت: حفظ خطبه غدیر لازم است، باید خواندن و قرائت خطبه غدیر مانند دعای روز عرفه باب شود،‌ قدیمی‌ترها خطبه غدیر را حفظ بودند؛ قرائت این خطبه برکات بسیاری دارد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی پیامبر(ص) از دنیا رفتند سبک زندگی عوض شد و اصحاب ایشان اهل دنیا شدند و به دنبال طلا و دینار رفتند،‌ برخی از آن‌ها با تبر طلای خودشان را می‌شکستند و امام علی(ع) ناله‌های بسیاری از مردم آن زمان کرده است./914/پ202/ج
ارسال نظرات