۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۶۲۹۶۶

اهدای چندین هزار جلد کتاب از سوی امام جمعه اردل

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از اهدای چندین هزار جلدی کتاب از سوی امام جمعه اردل خبر داد و گفت: رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه یکی از مهم ترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی است.
سلمان پور

بهروز صادقی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از اهدای چندین هزار جلدی کتاب از سوی امام جمعه اردل در روز گذشته خبر داد و افزود: این حرکت خیر خواهانه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی از سوی حجت الاسلام سلمان پور، امام جمعه اردل انجام گرفت.

وی با اشاره به به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر «این باید یک سیره و سنت در بین مردم ما بشود که کتاب بخوانند و به بچه هایشان یاد بدهند» گفت: رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه یکی از مهم ترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ابعاد فعالیت‌های فرهنگی جامعه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: کتابخوانی سبب افزایش معلومات و بصیرت‌ در جامعه می‌شود؛ بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

صادقی با اشاره به این که یکی از راه های ترویج فرهنگ کتابخوانی، مردمی کردن و تأمین منابع و ایجاد انگیزه در افراد جامعه است، تصریح کرد: اگر فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان اقشار مردم به ویژه نوجوانان و جوانان نهادینه شود، جامعه پویا و شاداب شده و از نظر علمی ارتقا خواهد یافت.

وی به نقش بسیار مؤثر خانواده در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی فرزندان اشاره کرد و گفت: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در خصوص مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.

صادقی با بیان این که بهره‌برداری از کتابخانه‌های مشارکتی در اولویت فعالیت های برنامههای این اداره‌ کل در سال‌جاری قرار دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد آمادگی دارد با معرفی مکان‌هایی که استانداردهای لازم را برای تأسیس کتابخانه داشته باشند کتابخانه مشارکتی دایر کند./9457/ت302/ق

ارسال نظرات