۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۷۲۸۳۳
در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

توصیه آیت‌الله موحدی کرمانی به منتخب مردم برای تشکیل کابینه جدید

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه موقت تهران با بیان اینکه حماسه سیاسی لبیک مردم به ندای رهبر معظم انقلاب بود، از رییس جمهور منتخب خواست تا افراد نخبه که وفاداری خود را به ولایت اثبات کرده‌، علاقه خود را به انقلاب نشان داده‌ و دلسوز و خادم مردم هستند برای تشکیل دولت جدید انتخاب کند.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران تحقق حماسه سیاسی و حضور گسترده و چشم‌گیر مردم پای صندوق‌های رأی و شرکت حماسی در انتخابات را تبریک گفت و با بیان اینکه حماسه سیاسی لبیک مردم به ندای رهبر معظم انقلاب بود، اظهار کرد: به عنوان خطیب جمعه، وظیفه دارم که از مردم خوب و ولایتمدار کشور تشکر ‌کنم.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: از مردم باید تشکر کرد البته نباید شکرگزاری تنها اکتفا به زبان باشد، بلکه شکر عملی لازم است و این به عهده مسؤولان است که باید خادم جدی این مردم باشند و آنچه می‌توانند خدمت کنند.

 

وی با بیان اینکه حماسه سیاسی دشمن را مأیوس کرد به ویژه اینکه دشمن فهمید این حماسه در حقیقت لبیکی بود به ندای رهبری، این پیروزی شگرف را به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و رییس جمهور منتخب تبریک گفت و افزود: دشمن مأیوس شد و فهمید مردم تابع ولی فقیه هستند و رابطه بین مردم و ولایت رابطه‌ای ناگسستنی است.

 

شایستگی حجت‌الاسلام روحانی برای ریاست جمهوری

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در زمان انتخابات، گفت: خداوند دل‌ها را به آنچه صلاح است هدایت فرمود و حتما هم این عنایت شامل حال مردم شده است؛ به رییس جمهور منتخب حجت‌الاسلام روحانی تبریک می‌گویم که به حق شایسته این مقام رفیع هستند.

 

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام روحانی هم از رجال سیاسی و هم از رجال دینی و مذهبی به حق و هم مدیری قوی و مدبری شایسته هستند؛ ایشان فردی انقلابی، تابع ولایت چه در زمان امام راحل و چه در زمان حاضر و در دوران خفقان پیش از پیروزی انقلاب نیز مبارزات چشم گیری داشتند و پس از پیروزی انقلاب نیز موفق بودند.

 

ضرورت همراهی با رییس جمهور منتخب

 

امام جمعه موقت تهران، سخنرانی‌های انقلابی حجت‌الاسلام روحانی پیش از انقلاب را فراموش شدنی ندانست و اظهار کرد: هرگز سخنانی را که در مسجد ارگ ایراد کردند و برای نخستین مرتبه امام خمینی‌(ره) را به عنوان امام خطاب کردند، فراموش نمی‌کنیم.

 

وی با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات حجت‌الاسلام روحانی در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسؤولیت‌های دیگر، خدمات وی را موفق ارزیابی کرد و از خداوند متعال موفقیت وی را در پست ریاست جمهوری خواستار شد.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه رییس جمهور کار بسیار سنگینی در پیش دارد و هر فردی که می‌تواند باید به وی کمک کند، از مسؤولان خواست تا عهدنامه امام علی‌(ع) به مالک اشتر را به دقت بخوانند و عمل کنند.

 

انتخاب افراد وفادار به ولایت برای تشکیل دولت جدید

 

وی گفت: انتخاب کارگزاران یکی از کارهای سنگین پیش‌روی رییس جمهور منتخب است، که باید افراد نخبه امتحان داده که وفاداری خود را به ولایت اثبات کرده‌، علاقه خود را به انقلاب نشان داده‌ و دلسوز و خادم مردم هستند انتخاب کند تا در حل مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی موفق شوند.

 

وی با بیان اینکه رییس جمهور در نظام اسلامی به عنوان طبیب عمل می‌کند، برخلاف کشورهای غربی که تنها به دنبال رفع خواسته‌های مردم هستند، حتی اگر همجنس‌بازی را خواسته باشند، ابراز کرد: ممکن است مردم چیزهایی را بخواهند اما طبیب دلسوز است و آنچه را مصلحت بیمار می‌داند انجام می‌دهد و این امتیاز نظام اسلامی است.

 

امام جمعه موقت تهران در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران با تبریک و تهنیت به مناسبت راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی به مقام معظم رهبری و ملت ایران، گفت: حقیقتا عزتی آفریدند و خداوند انشاءالله این عزیزان را عزت بیشتر عنایت فرماید./920/پ201/ی

ارسال نظرات