۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۸۷۷۹۶
کارشناس حوزوی:

ائمه اطهار مایه امنیت زمینیان هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و محقق در حوزه اجتماعی فرهنگی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) مایه امنیت زمینیان هستند، گفت: ائمه و انبیای الهی نه تنها برای مسلمانان و شیعیان بلکه برای همه مردم دنیا و همه موجودات زنده ای که در دنیا زندگی می‌کنند مایه آرامش و امنیت هستند.
صبح روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن مولایی، کارشناس و محقق در حوزه اجتماعی فرهنگی، در برنامه صبح روشن که از رادیو معارف پخش می‌شد، به ارائه بحث نقش ائمه در امنیت انسان‌ها پرداخت و گفت: انسان برای رشد و تکامل در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی، نیازمند بستر و و زمینه‌ای است تا در آن‌جا بتواند برنامه‌ریزی و تلاش کند، از افزایش رفاه و روزی گرفته تا موفقیت‌های خرد و کلان.

وی ادامه داد: موفقیت‌های انسان به نوعی وابسته به جایگاه درست است، مثل خانه‌ای که انسان می‌خواهد بنا کند، اول به زمین محکم و خوب فکر می‌کند، هیچ کس در یک ریگ‌زار که طاقت و استحکام ندارد سرمایه گذاری نمی‌کند، به همین جهت ما این مقوله را نه مقوله اسلامی بلکه یک مقوله انسانی می‌دانیم.

این کارشناس حوزوی ابراز داشت: همه انسان‌ها و همه جوامع انسانی برای رشد و موفقی‌های خودشان نیازمند پیش نیاز موفقیت هستند و باید از این مقوله استفاده کنند، ما در دین اسلام و به ویژه در مکتب اهل بیت(ع) می‌بینیم که بسیار به این مقوله پرداخته شده است، ائمه بزرگوار ما به عنوان پیشوایانی که می‌خواهند انسان‌ها را به طرف سعادت ببرند آن هم سعادت همه جانبه به مقوله امنیت به صورت جامع اشاره کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در قرآن و آموزه های قرآنی و در ادعیه های انبیای الهی که در قرآن بیان شده است می‌بینیم که آن‌ها قبل از هر کاری از خداوند طلب امنیت برای خود و دیگران می‌کردند، ما در سیره اهل بیت (ع) هم این مطلب را زیاد مشاهده می‌کنیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: از رسول اکرم(ص) و ائمه دیگر روایت داریم که می‌فرمایند «ما مایه امنیت زمینیان هستیم» یعنی ائمه و انبیای الهی نه تنها برای مسلمانان و شیعیان بلکه برای همه مردم دنیا و همه موجودات زنده ای که در دنیا زندگی می‌کنند مایه آرامش و امنیت هستند.

وی ادامه داد: از حضرت ولیعصر (عج) روایت شده است که فرمودند «من مایه امنیت همه اهل زمین هستم» ممکن است کسانی در دنیا باشند که اصلاً امام عصر را نشناسند ولی وجود امام (عج) برای آن‌ها مایه امنیت است، این از حیث وجودی است، اما از حیث کارکردی هم وجود اهل بیت (ع) باعث امنیت و اعمال و رفتارشان پیش از اینکه برای تربیت و موفقیت ما باشد برای امنیت ما است.

حجت‌الاسلام مولایی ابراز داشت: روایت شده است شخصی نزد امام باقر (ع) می‌آید و عرض می‌کند آقا از خودتان برایم بگویید، امام(ع) می‌فرماید «ما مثل ستارگان هستیم، ما مایه امنیت زمین هستیم، برای اینکه در زندگی موفق شوید به ما مراجعه کنید» یعنی  اگر به سراغ امنیت صحیح و همه جانبه هستید اولاً باید بدانید که وجود ما تکوینا باعث امینت مخلوقات است.

وی ادامه داد: ثانیاً اگر شما می‌خواهید موفق شوید، در هر حوزه ای باید به ما مراجعه کنید تا شما را از این حیث بیمه کنیم و شما را در امان قرار دهیم با مراجعه درست است که می‌توانید به امنیت که پیش فرض هر گونه موفقیت است دست پیدا کنید، همه انسان‌ها از صبح که به تلاش برمی خیزد تا شب به دنبال سعادت هستند، اما ممکن است راه سعادت را اشتباه بروند.

این کارشناس مسائل اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند با فرستادن رسولان و اهل بیت(ع) منت بر سر ما نهاده و راه سعادت و تکامل را به وسیله آن‌ها به ما نشان داده است، اهل بیت(ع) و انبیای الهی هادیان سعادت هستند، وظیفه آن‌ها حفاظت و صیانت از دین است و ما باید ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم تا به سعادت و تکامل برسیم./9194/پ202/ی

ارسال نظرات