۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۸۷۸۳۸

بروز شکاف عمیق میان آمریکا و اسرائیل

خبرگزاری رسا ـ چند روز پس از پایان مذاکرات ژنو، برخی رسانه‌ها و کارشناسان از بروز شکافی عمیق میان اسرائیل و آمریکا بر سر مواجهه با ایران می‌گویند.
شکاف ميان آمريکا و اسرائيل به خاطر ايران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، تنها چند روز بعد از پایان اولین نشست دور تازه مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 بر سر پرونده اتمی ایران، نشانه‌هایی از اختلاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر مواجهه با ایران آشکار شده است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ بنیامین نتانیاهو بار دیگر از آمریکا خواست که فشار به ایران را تشدید کند در حالی که در روزهای اخیر برخی مقامات آمریکایی در اظهارنظرهای خود نشانه‌هایی از کاهش تحریم‌ها و فشار علیه ایران را بروز دادند.

 

یائول گزانسکی، کارشناس ایران و مشاور ارشد سابق رژیم صهیونیستی، به آسوشیتدپرس گفت: واقعیت آن است که همیشه میان آمریکا و اسرائیل بر سر ایران اختلاف وجود داشته است. اسرائیل دیگر می‌داند که همه آنچه که در مواجهه با ایران می‌خواهد، مورد تایید و حمایت آمریکا نیست.

 

گزانسکی می‌گوید: اسرائیل نگران است که قول و قرار آنها با آمریکا بر سر ایران، شکننده‌تر از پیش شود و آمریکا راه دیگری را در مواجهه با ایران پیش گیرد؛ لذا اسرائیل در مواجهه با ایران هیچ چاره‌ای جز جلب موافقت آمریکا ندارد و اگر آمریکا با ایران به توافق رسد، اسرائیل چاره‌ای جز دست کشیدن از تهدید نظامی ندارد.

 

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز پیش‌بینی کرده است که با روند فعلی مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران، انفجار میان باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو گریزناپذیر خواهد بود.

 

هرچند شرکت های آمریکایی پیش از این برای فرار از ورشکستگی، به علت تحریم هایی که بیشتر گریبان آمریکا را گرفته است، با شرکت های ایرانی وارد مذاکره شده اند؛ اما رژیم صهیونیستی که در این میان برای رسیدن به اهداف خود حتی شکسته شدن کمر اقتصاد آمریکا نیز برایش اهمیتی ندارد، به هر سویی چنگ می اندازد./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات