۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۹۴۶۶۰
آیت الله مکارم شیرازی:

ایمان پایه بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از ایمان به عنوان اساس و پایه بصیرت یاد و تاکید کرد: مؤمنان حقیقی همواره به یاد خدا هستند و در برابر اوامر و نواهی الهی احساس مسؤولیت ویژه ای دارند.
 آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار فرماندهان حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تبریک سالروز آغاز ولایت مولا امام مهدی(عج) برگزاری اردوهای تعالی بصیرت ویژه نیروهای نظامی در شهر مقدس قم را اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر دانست.



این مرجع تقلید در ادامه ایمان را ریشه بصیرت دانست و گفت: اگر ایمان انسان قوی باشد به دنبال آن به بصیرت نیز دست پیدا می کند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انفال به بیان نشانه های مؤمن حقیقی پرداخت و گفت: مؤمنان واقعی کسانی هستند که وقتی نام خدا برده می شود در دل و قلب متحول می شوند و در برابر اوامر و نواهی الهی احساس مسؤولیت پیدا می کنند.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: مؤمنان حقیقی درجا نمی زنند، دائما در حال نمو و رشد هستند و بر ایمان و اعتقادشان افزوده می شود؛ از دیگر نشانه های مؤمنان واقعی این است که همواره توکل شان به ذات اقدس اله است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: بر اساس آیات سوره انفال از دیگر نشانه های مؤمنان حقیقی این است که به نماز اهمیت می دهند، نماز را در اول وقت و با حضور قلب می خوانند.

 

وی از نماز به عنوان معراج مؤمن و عامل تکامل و تربیت انسان یاد کرد و گفت: اگر نماز انسان نماز واقعی باشد دل او نیز شستشو می یابد و از رزائل اخلاقی دور می شود.

 

این مرجع تقلید انفاق را از دیگر شاخصه های فرد مؤمن واقعی دانست و یادآورشد: قرآن بی پرده و شفاف صفات مؤمنان واقعی را بیان می کند؛ امیدواریم با عمل به این آموزه ها همه ما در زمره مؤمنان واقعی قرار گیریم.

 

وی در پایان مسؤولیت دست اندرکاران حفاظت سپاه پاسداران را بسیار سنگین و حساس دانست و توصیه های مهمی به آنان ارائه کرد و گفت: بدانید که عمل شما نوعی عبادت و ذخیره یوم المعاد به حساب می آید. /924/پ202/ج

ارسال نظرات