۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۵۱۶۶۶
مدیر کل ارشاد اسلامی قزوین مطرح کرد؛

اهتمام جدی هنرمندان در انتقال ارزش‌های دینی به نسل جوان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هنرمندان اهتمام جدی در انتقال ارزش‌های دینی، فرهنگی و به ویژه شهدا در زندگی عموم جامعه داشته باشند.
مهدي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مهدی احمدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در همایش هنرمندان استان قزوین که شب گذشته 20 اسفند در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد با اشاره به جمله "شهادت هنر مردان خداست"، گفت: در این عبارت، شهادت به هنر تلقی شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در طول 8 سال جنگ تحمیلی، پاک‌ترین و گرامی‌ترین خون شهدا در راه تحقق آرمان امام راحل و دفاع از نوامیس، شرف و اعتبار این سرزمین بر روی زمین ریخته شد.

 

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در بیانات دهه اخیر خویش، واژه هنر را برای تجمیع همه فعالیت‌های فرهنگی، سرلوحه همه خادمان فرهنگی قرار داده است.

 

 

این مسؤول یادآور شد: با وجود اقدامات انجام شده هنوز تا رسیدن به هدف نهایی فاصله داریم به طوری‌که اگر سالیان سال کتاب‌های زیادی نوشته شود و یا جلسات و سمینارهای مختلف و متعددی در این باب برگزار شود هرگز به میزان تاثیرگذاری شهید و شهادت و واژه‌هایی مشابه آن نمی‌رسد.

 

احمدی خطاب به هنرمندان حاضر در مراسم بیان کرد: در این محفل از جلد دوم کتاب فار، مجموعه‌ وصایای شهدای استان قزوین رونمایی می‌شود که این ارزش‌ها باید به کمک ابزار هنر به نسل جوان امروز انتقال یابد تا با داشتن این روحیه، در عرصه‌های مختلف جامعه حاضر شوند.

 

این مسؤول بیان کرد: استان قزوین از پتانسیل و ظرفیت هنری بالایی برخوردار است که قابل قیاس با سایر استان‌ها نیست به طوری که بسیاری بر این نکته تاکید دارند.

 

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن بهار طبیعت مطلوب است که در ظرفیت‌های انجمن هنری استان قزوین، ارزش‌های دفاع مقدس، شهید و شهادت سرلوحه همه فعالیت‌های هنری قرار گرفته، این مفاهیم در بطن زندگی هنرمندان وارد شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان این‌که گاه میزان تاثیرگذاری یک بیت شعر بسیار بیشتر از ساعت‌ها سخنرانی است، خاطر نشان کرد: ناشناخته های بسیاری در زوایای زندگی شهدا وجود دارد که باید مورد توجه هنرمندان واقع شود.

 

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه نسل امروز در دوران 8 سال جنگ تحمیلی حضور نداشته، قادر به درک ارزش‌های دفاع مقدس نیست که اگر این مفاهیم ارزشمند، از سوی هنر معجزه آسای یک هنرمند به تصویر کشیده شود با تمام وجود درک خواهد کرد.

 

احمدی با اشاره به وجود سرمایه‌های عظیم هنری در استان افزود: امروز همه مدارس، مراکز علمی و دانشگاهی نیازمند قلم‌های نافذ و اندیشه تاثیرگذار هنرمندان است که می توانند ارزش‌های خون شهدا را بیش از گذشته در متن زندگی ما وارد کنند.

 

وی در پایان گفت: هنرمندان استان، اهتمام جدی در انتقال ارزش‌های دینی، فرهنگی و به ویژه شهدا در زندگی عموم جامعه داشته باشند.

 

شایان دکر است؛ کتاب فار مجموعه وصایای شهدای استان قزوین است که در قالب سه جلد از سوی حسن شکیب‌زاده نویسنده حوزه دفاع مقدس تدوین شده و جلد نخست آن شامل وصیت‌نامه 330 شهید با حضور مسؤولان استانی از جمله حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی و داوود محمدی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسعود نصرتی شهردار قزوین رونمایی شد./848/پ202/ب4

ارسال نظرات