۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۰۰۶۸۶
حجت الاسلام پژمان فر:

هدف دشمن ایجاد تغییر در باورها و اعتقادات مردم است/ مراقب استعمار نوین باشم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نفوذ فرهنگی دشمن خطرناکترین نوع نفوذ است، گفت: دشمن در صدد نفوذ در افکار و تغییر در باورهای مردم ایران است.
هدف دشمن ایجاد تغییر در باورها و اعتقادات مردم است/ مراقب استعمار نوین باشم هدف دشمن ایجاد تغییر در باورها و اعتقادات مردم است/ مراقب استعمار نوین باشم هدف دشمن ایجاد تغییر در باورها و اعتقادات مردم است/ مراقب استعمار نوین باشم هدف دشمن ایجاد تغییر در باورها و اعتقادات مردم است/ مراقب استعمار نوین باشم هدف دشمن ایجاد تغییر در باورها و اعتقادات مردم است/ مراقب استعمار نوین باشم هدف دشمن ایجاد تغییر در باورها و اعتقادات مردم است/ مراقب استعمار نوین باشم حجت الاسلام پژمانفر حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، امروز در «نشست سیاسی بررسی آخرین اخبار و تحولات برجام »، که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد برگزار شد، به تحلیل و بررسی مسأله برجام و وظایف طلاب در قبال آن پرداخت.

 

وی با اشاره به این که گزاره های دین، شامل عقاید، اخلاق و احکام هستند، ابراز کرد: این گونه نیست که این گزاره ها توجهی به دنیای انسان نداشته باشند و تنها در آخرت ظهور و بروز پیدا کنند؛ بلکه این امور در دنیا کارکرد دارند و دارای آثاری هستند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برای رسیدن به آخرت باید از دنیای خوب عبور کنیم، گفت: در مقابل نیز اگر دنیای خوب نداشته باشیم، آخرت خوب نیز نخواهیم داشت، بنابراین تمام گزاره های دین و هر آن چه که به عنوان دستورات دین از واجب گرفته تا مستحب و مکروه، مطرح شده است در دنیای انسان اثر دارد.  

 

حجت الاسلام پژمان فر با طرح این پرسش که آیا باورها و اعتقادات نیز در دنیای انسان اثر دارد، افزود: عقاید و باورها در دنیای انسان اثر دارد؛ از این رو توجه به معاد، نبوت، و مقید به حسابرسی اعمال هم در دنیای انسان اثر دارد.  

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به اثری که باورها و اعتقادات بر رفتار انسان دارد اشاره کرد و افزود: رفتار انسان موحد با انسان غیر موحد متفاوت است و اعتقاد و باور به خداوند، یک اثر و نتیجه دنیایی برای انسان ایجاد می کند؛ چرا که اگر فردی قیامت را قبول داشته باشد در حق دیگران اجحاف نمی کند.

 


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بنابر این اعتقاد به قیامت و معاد غیر از اثری که در آخرت و رسیدن انسان به کمال دارد، اثری نیز در دنیای انسان دارد و به عبارت دیگر کارکرد و آثار دین تنها در آخرت نیست؛ بلکه در دنیا نیز است؛ بنابراین همان گونه که دروغ گفتن، مسیر رسیدن انسان به کمال را به چالش می کشاند، در دنیای انسان نیز اثرگذار است.

 

وی ابراز کرد: اثر وضعی دروغ گفتن این است که اعتماد دیگران سلب می شود و دیگران به فردی که دروغ می گوید اعتماد نمی کنند و در احکام و معاملات نیز به این گونه است؛ چرا که ربا نیز دنیای انسان را خراب می کند. 

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با خاطر نشان کردن این که دین به این اندازه توانایی دارد که اگر انسان در مسیر دین قرار بگیرد، دنیای خوبی برای او ایجاد می شود، اقزود: مشکلات و چالش های پیش روی بشر به این علت است که از دین فاصله گرفته ایم.

 

مشکلات دامن گیر بشر به سبب فاصله گرفتن از دین است
حجت الاسلام پژمان فر افزود: مشکلات دامن گیر بشر در حوزه خانوادگی، فردی، اجتماعی به این علت ایجاد شده است که ما از نظامات دین فاصله گرفته ایم؛ بنابراین هر اندازه ما فاصله خود را با دین کمتر کنیم، به تبع آن نیز مشکلات ما کمتر خواهد شد. 

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به مهم ترین پیام انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: مهم ترین پیام انقلاب اسلامی ایران این است که افرادی که از نظر مبانی فکری در بن بست قرار دارند به سمت گرایش به دین هدایت و دعوت کند.  

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بنابر این انقلاب اسلامی ایران، شوق و انگیزه قرار گرفتن در مسیر روشن را ایجاد کرده است و این امید در مردم دنیا ایجاد شده است و اکنون وظیفه طلاب است که این امر را عملیاتی کنند و راهکار ارائه بدهند.

 

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران، یک اتفاق کوچک نبود؛ بلکه ما معادلات دنیا را بر اساس نگاه و فکر خودمان بر هم زدیم، چیزی به عنوان جریان شرق باقی نمانده و جریان غرب هم به زانو در آمده است و در مسیر خود به بن بست رسیده است و قطعا انسان ها دنبال مدل می گردند.

 

بدون تکیه به نظامات غربی می توان پیشرفت کرد
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی نشان داد که می شود بدون تکیه به نظامات شرقی و غربی جلو رفت و توامندی هایی را به دست آورد که اگر با تکیه بر قدرت های دیگر بود نمی توانستیم به این توانمندی ها برسیم.

 

حجت الاسلام پژمان فر افزود: توانمندی هایی که در مسیر دانش پیدا کردیم، توانمندی هایی که در مسیر نظامی پیدا کردیم و توامندی هایی که در عرصه های تعاملات اجتماعی پیدا کردیم، شاهد بر این مسأله است که ما می توانیم با اتکا بر مبانی دینی مسیری برویم که می تواند راه چاره باشد و مشکلات پیش روی بشر را برطرف کند و اصل مسأله این جا است که دشمن می خواهد انقلاب اسلامی ایران را از مسیر خودش منحرف کند.  

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که جنگ سخت از جمله راه های دشمن برای براندازی حکومت های مخالف او است، اظهار کرد: برخورد دشمن با کشورهای مخالف، وارد جنگ شدن و در پی آن لشکرشی و حمله نظامی است که به این واسطه جریان حاکم بر آن کشور را بر هم بزند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر تاریخ را ورق بزنیم از ویتنام گرفته تا کشورهای دیگر،  آمریکایی ها با جنگ وارد شدند و تمام تلاش شان این بوده است که به نفع خودشان کار را به نتیجه برسانند؛ از این رو در خیلی از جاها جنگ سخت انجام دادند و تمام تلاششان این بوده است که به نتیجه برسند.

 


وی ابراز کرد: جایی که آمریکایی ها نتوانند حمله نظامی انجام بدهند یا امید نداشته باشند، جنگ نیمه سخت انجام می دهند و در این مسیر مردم و حاکمیت را می کشانند به پای نظاماتی که آن ها دارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر نیمه سخت مانند جریان های اقتصادی که با فشارهای اقتصادی، کشور را به بن بست برسانند که نمونه آن را در شیلی می توانید ببینید، اما امریکا نسبت به جریان های قوی و قدرتمند که نتوانتسه است از طریق جنگ سخت و نیمه سخت وارد بشوند از طریق جنگ نرم وارد شده اند، همانی که رهبر معظم انقلاب، سالیان سالیان برای این مسأله فریاد می زنند.

 

حجت الاسلام پژمان فر افزود: حضرت آیت الله خامنه ای، بحث نفوذ دشمن را در استحاله کردن نگاه مردم به باورها و اعتقادات مردم مطرح می کنند، رسیدن به پیشرفت ها بر مبنای باورهای قوی بوده است؛ از این رو دشمن این باورها  و اعتقادات را نشانه گرفته است و هدف او این است که آن را از درون متلاشی کند. 

 

هدف دشمن، استحاله باورها و اعتقادات مردم است
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بالاترین نفوذ دشمن، نفوذ فرهنگی است، اظهار کرد: اگر اعتقادات و باورهای مردم تخریب شود، مردم دیگر قدرت ایستادگی ندارند و نمی توانند مسیر سخت را طی کنند؛ از این رو نگرانی و دغدغه رهبر معظم انقلاب در مسأله نفوذ دشمن و تغییر دادن باورها و اعتقادات مردم است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: «در سالهای اخیر، کسانی مغرضانه و با خط دهی امریکا و یا ساده لوحانه تلاش کرده اند با چشم پوشی بر تجربیات مکرر ملت، چهره ای بزک کرده از امریکا ترسیم و اینگونه وانمود کنند که اگر امریکایی ها، روزی دشمن ایران بوده اند امروز دست از آن توطئه ها کشیده اند!».

 

وی ابراز کرد: در سال 2007 واشنگتن پست، مقاله ای را با عنوان مقابله با ایران با سیاست برد ـ برد نوشت  که چند نفر از اندیشمندان این موضوع را مطرح کردند که ایران را با مقابله نظامی و سخت نمی توان با چالش مواجه کرد، آن چیزی که می تواند ایران را با چالش مواجه کند، مسأله جنگ نرم است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: به همین خاطر، دشمن ادبیات خود را عوض کرد؛ لذا شما نگاه می کنید، اوباما در مقابل ایران با ادبیات تغییر سیاست وارد می شود. جرج بوش نگاهش حمله نظامی بود، اما اوباما برای اجرای نقشه های خود در ایران، ادبیات خود را تغییر می دهد و ادعا می کند، می خواهیم با مسؤولان ایران دوست بشویم.

 

درایت رهبر معظم انقلاب در اجرای برجام
حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به این که باید مراقب شکاف اجتماعی باشیم، افزود: به وجود آمدن شکاف اجتماعی، دغدغه رهبر انقلاب است و اگر نبود درایت های آیت الله خامنه ای، ما در خیلی مسائل باخته بودیم. 

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، نفرمودند مذاکره نکنید، اگر چه فرمودند «من هیچگاه درخصوص مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم.»، حضرت آیت الله خامنه ای در مورد مذاکرات شرط گذاشتند و فرمودند مذاکره فقط در موضوع هسته ای باشد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که امروز برگ برنده در دست رهبر معظم انقلاب است، گفت: امروز فریبکاری آمریکایی ها و جریان اروپایی ها مشخص شد؛ چرا که معلوم شد آن ها فریبکارانه ادعا می کنند که مسائل ما را حل می کنند و در حقیقت دارند به ما خیانت می کنند.

 

آمریکا و اتحادیه اروپا باید تعهدات خود را به صورت کتبی بنویسند
وی خطاب به طلاب ابراز کرد: گزارش 20 صفحه ای کمیسیون ویژه برجام را مطالعه کنید، مجلس 9شرط و شورای امنیت 10 شرط و رهبر بزرگوار انقلاب 9 شرط برای اجرای برجام گذاشتند که مجموعا، 28 شرط می شود، بنابراین برجام پذیرفته شد با 28 شرط و ما برجام را با این 28 شرط می پذیریم و باید طرف مذاکره، این شروط را تأمین کنند که یکی از آن شروط مکتوب کردن تعهدات است؛ چرا که ما به دولت امریکا اعتماد نداریم. 

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فصل الخطاب است، گفت: رهبر برجام را پذیرفتند اما با شرایطی؛ آیت الله خامنه ای فرمودند:«در سراسر دوره‌ی 8 ساله وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه‌ی مجلس اقدام‌های لازم را انجام دهد و فعالیت‌های برجام را متوقف کند.».

 

وی گفت: بنابراین امریکا و اتحادیه اروپا باید همه تحریم ها را بردارند و هیچ گونه تحریمی را هم نباید وضع کنند و اگر طرف مذاکره به این تعهد خود پایبند نباشد، این عمل آن ها به معنای نقض برجام است و وظیفه ما است که پیگیری کنیم برجام با این 28 شرط اجرا شود.  

 


حجت الاسلام پژمان فر با اشاره مدیریت داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای، افزود: رهبری فرمودند:« من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام»، در فاجعه اسفناک منی، عربستان جنازه های حجاج را تحویل نمی داد و زمانی که رهبر معظم انقلاب وارد شدند و قاطعانه برخورد کردند، عربستان با هواپیماهای خودشان، اجساد را تحویل دادند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به دشمنی های آمریکا اشاره و اظهار کرد: باید مراقب مسأله نفوذ دشمن باشیم؛ از این رو اگر حساسیت ها و احساس دشمنی به آمریکا در جامعه کم شود، ما باخته ایم.

 


وی به جنایت های آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا کشوری است که هواپیمای مسافربری ما را با 300 مسافر هدف قرار می دهد و یک عذرخواهی نمی کند و نیز 8 سال جنگ به ما تحمیل کرد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که باید مراقب استعمار نوین باشیم، گفت: امام خمینی(ره) جهاد خود کفایی را مطرح کردند، انقلاب اسلامی ایران توانمندی های زیادی دارد و به برکت خود کفایی به بسیاری از پیشرفت های رسیده است.

 

وی با خاطر نشان کردن این که انقلاب اسلامی ایران، در بسیاری از علوم در رده های بالا قرار دارد، افزود: اگر خودکفایی در مسیر نظامی نبود ما نمی توانستیم پیشرفت کنیم و نیز اگر خودکفایی در مسیر دانش نداشتیم، نمی توانستیم در حوزه هسته ای و نانو پیشرفت کنیم./ 1309/پ201/ج1

ارسال نظرات